Vågar vi oss på en tråd för 2021?

Hur ser det ut med terräng för bukarna? Den Gule ska tävla en del i sommar, jag är dock enbart hästskötare numera (och fotograf).
Kommer man kanske stöta på er andra på tävlingar/träningar i Skåne i sommar? :D

(Piloten finns med här på buke men hon får hänga ut sig själv om hon behagar x) )

197567115_10157665510106707_7053277269125591615_n.jpg

199220132_209025287736686_8866301824247750828_n.jpg
 
Jag rider inte fälttävlan, men dottern är med på de här "Sugar Cup" som väl ska vara en inkörsport. Nu på lördag är det dags igen, första omgången var för ett par tre veckor sedan. Lagom högt tycker jag.
 

Bifogade filer

  • jessie o myran hoppar lundåkra.jpg
    jessie o myran hoppar lundåkra.jpg
    130,5 KB · Visningar: 59
Jag rider inte fälttävlan, men dottern är med på de här "Sugar Cup" som väl ska vara en inkörsport. Nu på lördag är det dags igen, första omgången var för ett par tre veckor sedan. Lagom högt tycker jag.
Jag bor inte i Sverige men de hade finalen i Malmö för en massa år sedan när jag vad där. Om det är på samma nivå nuförtiden är det en väldigt bra inkörsport till sporten 🙂
 
Jag och några vänner hoppade terräng för några veckor sen. Så kul och lite läskigt, jag har inte ridit terräng på jättemånga år. Vi ska träffas igen i Juli och hoppa och så ska vi i sommar ta grönt kort 🙂
 
Jag rider inte fälttävlan, men dottern är med på de här "Sugar Cup" som väl ska vara en inkörsport. Nu på lördag är det dags igen, första omgången var för ett par tre veckor sedan. Lagom högt tycker jag.
Bra mängd gula hästar i tråden om jag får säga det själv 😁
Gul gick några rundor Sugar Cup förra året, verkligen bra inkörsport! Blir sugen på att börja rida själv igen när jag kollar 😅
 
Jaha, här kan man konstantera att det inte blivit hoppat ett enda terränghinder på hela året.... :cry:

Precis lagom tills tävlingarna började komma igång så blev min pälskling halt, lät honom få en lång vila och konvalescens för att sedan smyga igång, men sedan när jag äntligen börjat planera för att börja rida lite småhinder så börjar han för f*n HOSTA!! O_o:crazy: Visade sig att en annan unghäst på stallet har plockat med ett virus hem från sitt träningsuppehåll, och givetvis smittat min tävlingshäst... :banghead: så då missade vi även de sista tävlingarna nu på hösten. :(

Sååå... nu hoppast vi verkligen, verkligen(!!!) att 2022 blir ett bättre år!


Den andra tidigare ft-hästen som jag har på helfoder har jag beslutat i samråd med ägaren att bara ska gå dressyr numera, då han blir extremt stressad i banhoppning (terränghinder är dock ok) samt att hans ben tyvärr inte helt håller för hoppningen längre nu som han börjar dra på åren. Lite snopet det med, men okej.
 
Jaha, här kan man konstantera att det inte blivit hoppat ett enda terränghinder på hela året.... :cry:

Precis lagom tills tävlingarna började komma igång så blev min pälskling halt, lät honom få en lång vila och konvalescens för att sedan smyga igång, men sedan när jag äntligen börjat planera för att börja rida lite småhinder så börjar han för f*n HOSTA!! O_o:crazy: Visade sig att en annan unghäst på stallet har plockat med ett virus hem från sitt träningsuppehåll, och givetvis smittat min tävlingshäst... :banghead: så då missade vi även de sista tävlingarna nu på hösten. :(

Sååå... nu hoppast vi verkligen, verkligen(!!!) att 2022 blir ett bättre år!


Den andra tidigare ft-hästen som jag har på helfoder har jag beslutat i samråd med ägaren att bara ska gå dressyr numera, då han blir extremt stressad i banhoppning (terränghinder är dock ok) samt att hans ben tyvärr inte helt håller för hoppningen längre nu som han börjar dra på åren. Lite snopet det med, men okej.
Men fy vilken otur! Håller alla tummar och tår :heart
 
Det blev inte någon start för min gula i år, behandlades i bakkotorna i början på året och jag tog det lite extra lugnt med igångsättningen, och sedan när vi var på väg igång kom det lite annat strul så vi började inte hoppa alls förrän typ juni så när det kändes som att vi hade kunnat vara klara för att åka på terrängträning ville jag prova att kvala Breeders i dressyr så då låg fokus på det och hade inte tid/råd att åka på terrängträning och dressyrkval och -träningar samtidigt. Men nu efter Breeders har vi varit på årets första träning!

Pärlan var lite väl taggad i början och stannade på första lilla stocken vi skulle värma upp på, men blev bättre efterhand. Vi gjorde inte så avancerade saker eftersom det var så länge sedan sist (över ett år), var i en grupp där de andra som jag förstod det startat H90 innan och är på väg upp i H100, så vi fick lite egna banor ibland. Valde att bara hoppa på minsta nedhoppet eftersom hon varit lite osäker på det sedan innan, sedan var jag egentligen sugen på att prova att hoppa den sneda kombinationen (häck+stock typ 2:10 in) eftersom hon gjorde liknande bra på inneterrängen och just hoppa snett har vi övat på mycket hemma med små sockerbitshinder, men flera andra i gruppen hade så mycket problem med den att det drog ut på tiden så kände att det inte var riktigt läge just då. Vi hoppade inte heller någon öppen grav som började strula lite på sista träningen förra året, men trakhener var inga problem och hon gick i vattnet direkt utan draghjälp.
Jag tycker ändå inte hon ser ut som en förrymd dressyrhäst på terrängbanan, nästan mer så att hon ser ut som en fälttävlanshäst på dressyrbanan 😅

 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 886
Senast: Hazel
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 703
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 065

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp