Vaknade inatt och hade en av bebisarna i sängen...

A

adore

Vaknade lite smått av att kattmamman ville in under mitt täcke. Hon brukar vilja ligga under så man måste hjälpa henne lite annars river hon sönder allt.

Höll på att somna om lika fort som jag vaknde men då kände jag att det var något konstigt på halsen.
Mamman hade burit in en av kattungarna och den låg på mej. Blev livrädd att det skulle ligga fler där.
Tänk om jag inte märkt något!!
Som tur var så var det bara en och jag fick lägga tillbaka den och stänga till sovrummet.

Nu blir jag lite fundersam...måste jag stänga till sovrummet??
Vill inte att det ska hända igen men jag vill kunna höra kattungarna om det skulle händå något på natten...
 
Har ingen lösning på problemet - men vilken tillit din katt har till dig när hon valde att lägga ungen hos dig! :)
 
Går det inte bara att sätta en skiva för nederdelen av dörren?? Då hör du kissarna, och mamman kan hoppa över om hon vill. Den behöver ju inte vara hög alls, de små tar sig ju inte över än så länge. En kartonbit kanske?? Bara att tejpa fast på dörrkarmen.
 
Det brukar vara min sambo som hon tycker om men jag satt ju vid henne vid hela förlossningen och så fort jag bara gick ett par meter därifrån jamade hon och sprang efter mej. Var tvungen att sova på golvet framför hennes låda på min jacka den natten. Står en soffa 1 meter ifrån men den fick jag inte ligga i.
 
Det skulle man kunna göra men jag är rädd att hon ska försöka hoppa över med en unge i munnen. Denna ras kan hoppa väldigt högt och då kanske hon tänker att det går med en unge i munnen.
 
Det finns ingen möjlighet att ha ungarna i sovrummet? Yoga var väldigt stissig och sprang fram och tebax, men när jag ställde in hela lådan i sovrummet så blev hon lugnare.
 
Hallå på dej!!

Vet inte om jag vågar ha dem där med tanke på Jimmys allergi. Sen har vi det ganska kallt där.
Fast jag skulle gärna ha det så!
 
Du får väl bädda ner dig på soffan mer permanent ;) Eller en madrass på golvet bredvid katt-familjen

Ja se katter. De är verkligen bestämda om hur de vil ha saker och ting !
 
Du kan inte ha lådan så att hon ser er från den? eller det kanske inte räcker för henne? I så fall är det väl bara att släpa fram madrassen ;)
 
Inatt har det varit lugnt så jag hoppas att det ska bli det i fortsättningen. Hon fick väl fnatt och ville vara social men samtidigt ha koll på bebisarna. Hon älskar nämligen att ligga under täcket i värmen.

Annars kommer väl madrassen fram men jag vet inte om den får plats...soffan är för liten med så den kan man inte ligga i...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund (7 månader) väljer att somna någonstans ute i lägenheten men vi har dörren öppen till sovrummet så han kan komma in till oss om...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 682
Senast: Lillefrun
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 323
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund Hej! Jag har en blandras som nu är snart 7 månader. Hon har vart en ganska svår valp med massvis av hyss för sig, som många är! Vi har...
Svar
8
· Visningar
2 396
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Jag har grubblat hela dagen på detta. Vill ventilera mig, men känns som om detta jag kommer skriva kommer låta ganska...Ljugit! MEN, jag...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 810
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp