Val av bett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare linabergmer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 570
stoppa in fingrarna o känn noga efter vassa kanter på tänderna,även fast den nyss gjort tandundersökning kan den ha slått i krubban eller liknande :)

Hej!
Måste bara höra med er här lite om det är någon som har erfarenhet av bett som även trycker på nosryggen vid tygeltag, så kallat kombinationsbett. Har en häst som är mycket stark vid hoppning och hade funderingar på att pröva ett sådant så man slipper ta allt i munnen. Då hon är en känslig dam tänkte jag ha ett "vanligt" gummi bett i munnen och sedan trycket mot nosen. Är det någon som har någon erfarenhet av dessa bett???

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
476
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
546
Senast: Elo
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka