Val av bett?

stoppa in fingrarna o känn noga efter vassa kanter på tänderna,även fast den nyss gjort tandundersökning kan den ha slått i krubban eller liknande :)
 
Hej!
Måste bara höra med er här lite om det är någon som har erfarenhet av bett som även trycker på nosryggen vid tygeltag, så kallat kombinationsbett. Har en häst som är mycket stark vid hoppning och hade funderingar på att pröva ett sådant så man slipper ta allt i munnen. Då hon är en känslig dam tänkte jag ha ett "vanligt" gummi bett i munnen och sedan trycket mot nosen. Är det någon som har någon erfarenhet av dessa bett???
 

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 874
Senast: villhöver
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
804
Senast: Linda_A
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 049
Senast: tuaphua
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 872

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • WE-tråden
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp