nordsvensken
Trådstartare
Har nu bestämt mig för att först och främst köpa en bröstsele eftersom "lillkillen" kommer köras in med rockard och även tränas med sådan i början. Förhoppningsvis tillåter ekonomin så småningom även en loksele så jag kan använda honom "till det mesta" men ändå låta honom jobba optimalt. Han kommer som färdigvuxen (med största sannolikhet) bli ca 160cm och normalgrov så selen måste finnas i lämplig storlek, jag gissar på x-full alt. "kallblod"/draft? (vad tror ni?)
Vad finns det för lämpliga selar? Ekonomin tillåter max 7000kr för en komplett sådan, med tömmar och huvudlag...
Har kikat lite på waldhausen bröstsele (x-full) från drive out (5200kr) eller bröstsele senator m. anatomisk bröstsele (kallblod) från equilex (7000kr) Finns det andra bra alternaiv och vad hade ni valt?
Vad finns det för lämpliga selar? Ekonomin tillåter max 7000kr för en komplett sådan, med tömmar och huvudlag...
Har kikat lite på waldhausen bröstsele (x-full) från drive out (5200kr) eller bröstsele senator m. anatomisk bröstsele (kallblod) från equilex (7000kr) Finns det andra bra alternaiv och vad hade ni valt?