F
Fluff3
hej!
Nu har jag två sadlar att välja mellan. (utpassad av sadelprovare)
Prestige Hippo Dressage och Globus The Turner.
Båda passar min häst och egenrligen är det väl bara att välja men jag tycker det är så svårt.
Hästen i frågan har en väldigt känslig rygg och därav skulle jag helst ta Prestigen, rundbossar. Prestgen har ju även en ändringbar bomvidd om det är så att min häst skulle muskla sig enormt. Köper redan nu en för vid sadel så att han skall kunna muskla sig (han har varit skadad så). Globusen går ju som ni vet inte att bomändra men den är ju däremot billigare oxå.
Hästen gick lika bra me båda men jag själv tycket ju självklart att prestigen var skönare för baken...
Vad säger ni?
Är det värt att satsa på en prestige, är den värd nästan 12 000kr?
Globus, är den så mycket sämre
Vilken skulle ni har köpt om ni hade en "rygg häst"?
Tacksam för alla åsikter
....måste bestämma mig snart...kan ju inte sova ordentligt...
MVH Therese
Nu har jag två sadlar att välja mellan. (utpassad av sadelprovare)
Prestige Hippo Dressage och Globus The Turner.
Båda passar min häst och egenrligen är det väl bara att välja men jag tycker det är så svårt.
Hästen i frågan har en väldigt känslig rygg och därav skulle jag helst ta Prestigen, rundbossar. Prestgen har ju även en ändringbar bomvidd om det är så att min häst skulle muskla sig enormt. Köper redan nu en för vid sadel så att han skall kunna muskla sig (han har varit skadad så). Globusen går ju som ni vet inte att bomändra men den är ju däremot billigare oxå.
Hästen gick lika bra me båda men jag själv tycket ju självklart att prestigen var skönare för baken...
Vad säger ni?
Är det värt att satsa på en prestige, är den värd nästan 12 000kr?
Globus, är den så mycket sämre
Vilken skulle ni har köpt om ni hade en "rygg häst"?
Tacksam för alla åsikter

MVH Therese