Bukefalos 28 Ă„r!

đŸ„‚ VALBORG đŸŸ

Åtets fylledag nĂ€rmar sig med strĂ„lande vĂ€der. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skĂ„la? VĂ„gar ni elda trĂ€dgĂ„rdavfall frĂ„n trĂ€d o buskar i en majbrasa utan risk för böter đŸ€ŁđŸ€Ł. SjĂ€lv Ă„ker jag in i skogen vid en Ă€lv o grillar och slipper fyllon och vandalism 😬
Vi ska nog vara hemma bara. Dottern Àr fortfarande inte helt bra efter förkylning, jag Àr lite halvkass i halsen och jag vet inte vad vi skulle hitta pÄ annars ÀndÄ
 
Firade Selma i morse. Fyller 18, idag.
IkvÀll ska hon fÄ rÀkor och lax
Jag Ă„ker till jobbet nu, som vanligt
Är inte en röd dag sĂ„ jag jobbar som vanligt. Imorgon första maj Ă€r jag ledig
 

Bifogade filer

  • 20240430_052625.jpg
    20240430_052625.jpg
    240 KB · Visningar: 9
Jag hoppas sĂ„ att förĂ€ldrar tar sitt ansvar i kvĂ€ll. Är alldeles för mĂ„nga och för unga ute och super.
Personalen pÄ fritidsgÄrden och soc Àr de hoppet stÄr till.
 
Åtets fylledag nĂ€rmar sig med strĂ„lande vĂ€der. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skĂ„la? VĂ„gar ni elda trĂ€dgĂ„rdavfall frĂ„n trĂ€d o buskar i en majbrasa utan risk för böter đŸ€ŁđŸ€Ł. SjĂ€lv Ă„ker jag in i skogen vid en Ă€lv o grillar och slipper fyllon och vandalism 😬
Blir att trÀna hund ikvÀll :)
Tycker sÀllan storhelger Àr roliga vill jag festa till det gör jag hellre det en vanlig fredag eller lördag.
 
Valborg firas inte dÀr jag bor, och det Àr förmodligen dÀrför jag brukar drabbas av en sÀllsynt slÀng hemlÀngtan just denna dag. Det Àr en sÄ himla svensk tradition, liksom. I kombination med en stark lÀngtan efter vÄr gör det att jag nog bryr mig mer om Valborg nuförtiden Àn jag nÄgonsin gjorde som ung.

Firar kan jag inte sÀga att jag gör, men jag har just hÀllt upp ett glas bubbel och satt igÄng SVT:s Valborgskonsert pÄ TV:n för att njuta av lite vacker svensk folkmusik som jag tycker sÄ mycket om :heart
 
Ska förÀldrarna vara ute och jaga ungdomarna eller vad menar du?
Vet inte vad du menar med jaga men tex förÀldravandringar dÀr man rör sig dÀr ungdomarna hÀnger eller gör upp med sitt barn att höras under kvÀllen pÄ ett eller annat sÀtt.
Socialen vÀdjar om det varje Är. Varje Är Àr det mÄnga ungdomar som skjutsas hem dyngraka av soc eller polis.
Jag hade aldrig fÄtt vara ute en kvÀll som Valborg nÀr jag var 13 utan nÄgon slags uppgörelse och dÄ har jag verkligen inte kontrollerande förÀldrar.
 
Valborg firas inte dÀr jag bor, och det Àr förmodligen dÀrför jag brukar drabbas av en sÀllsynt slÀng hemlÀngtan just denna dag. Det Àr en sÄ himla svensk tradition, liksom. I kombination med en stark lÀngtan efter vÄr gör det att jag nog bryr mig mer om Valborg nuförtiden Àn jag nÄgonsin gjorde som ung.

Firar kan jag inte sÀga att jag gör, men jag har just hÀllt upp ett glas bubbel och satt igÄng SVT:s Valborgskonsert pÄ TV:n för att njuta av lite vacker svensk folkmusik som jag tycker sÄ mycket om :heart
Jag blir sÄn under Midsommar. Enda dagen pÄ hela Äret dÄ jag fÄr hemlÀngtan. :heart
 
Ok. HÀr Àr det hemskt.
Det var kanske för kallt för att vara ute och rÀnna dÀr jag vÀxte upp helt enkelt. :D Eller ocksÄ har det blivit en grej pÄ senare Är, men ungdomar kommer alltid ta tillfÀllet i akt. Det Àr inget nytt under solen.
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp