đŸ„‚ VALBORG đŸŸ

Jag Àr ledig hela dagen. Planerar att fixa i trÀdgÄrden pÄ dagen.
Har bestÀllt en buffé-kasse med olika godsaker som jag ska Àta av för mig sjÀlv och dricka bubbel till. Jag ska skÄla för vÄren som (vÀl) Àntligen ska komma dÄ.
 
Jag Àr ledig pÄ tisdag och tÀnkte försöka göra nÄgra inköp pÄ stan under dagen. PÄ kvÀllen kanske jag gÄr pÄ Valborgsfirande vid VÀrnamo Missionskyrka. Eller sÄ stannar jag hemma och tittar pÄ film och dricker te.
 
Vi ska ses i skogen och grilla korv vid 18 tiden. Vi brukar vara kvar tills det blir mörk dÄ kör vi hem.
 
Jag jobbar sÄvÀl kvÀllen sista april som större delen av dagen 1 maj. SÄ eh. Jag kommer vila sÄ mycket jag kan hemma i soffan.
 
Jobbar, sen blir det nog eftermiddag utomhus med ungarna, ska vara jÀttefint vÀder. Inte bestÀmt om vi ska kolla brasa eller ej. Dom har aldrig sett nÄn :o.
Åh inte bara vi alltsĂ„ :D Vi brukade inte kolla majbrasa innan barn sĂ„ vi har ingen tradition av det och Ă€n sĂ„ lĂ€nge har det inte skapats nĂ„gon ny. De har inte sett en midsommarstĂ„ng heller :o Mvh festliga familjen
 
Åh inte bara vi alltsĂ„ :D Vi brukade inte kolla majbrasa innan barn sĂ„ vi har ingen tradition av det och Ă€n sĂ„ lĂ€nge har det inte skapats nĂ„gon ny. De har inte sett en midsommarstĂ„ng heller :o Mvh festliga familjen
MidsommarstÄng har vi dÀremot dansat runt :p
 
Vi brukade samlas nÄgra familjer i byn och grilla nÀr jag vÀxte upp, ha Majbrasa samt passa pÄ att brÀnna dikeskanter och liknande om vÀdret tillÀt. Fyrverkerier eller tokfylla var det aldrig tal om, men det var vÀldigt lÀnge sedan jag brydde mig om valborg överhuvudtaget.
 
Valborg har i mina ögon alltid varit ett lite meningslöst firande. Tycker i korta drag, tillsammans med förĂ€ldrar..kallt Ă„ trĂ„kigt, som ungdom Ă„kt runt med smĂ„fulla kompisar pĂ„ cykel, kollat pĂ„ bĂ„l Ă„ frusit, som vuxen i gott sĂ€llskap,... fortfarande frusit. SĂ„ har slutat att fira det, tycker inte om Ă„ va kall ^^ 😄
 
Samma grej som att supa sig full öht kan man anta.
Vissa gör det lite nu och dÄ, vissa ibland (som pÄ valborg ex.vis), majoriteten dricker med mÄtta nÄn gÄng emellanÄt och vissa dricker inte alls, nÄnsin.
TÀnker pÄ att det Àr vanligt att unga för sin fylledebut just dÄ.
Och att man sÀger just att man ska supa som ngt slags mÄl.
 
Gillade Valborg nÀr jag var yngre, tycker att det var mysigt med brasa. Men sen jag flyttade frÄn hembyn har jag nog inte varit till nÄgon brasa. Vi har en brasa i byn nu men den har vi aldrig varit till faktiskt.
Jobbar kortdag sÄ det kÀnns lyxigt. Hoppas att vÀdret stÀmmer, dÄ ska jag sitta ute och sticka i solen och dricka ett gott glas bubbel!
 
TÀnker pÄ att det Àr vanligt att unga för sin fylledebut just dÄ.
Och att man sÀger just att man ska supa som ngt slags mÄl.
Men ungdomar har vÀl generellt en lite mÀrklig agenda :crazy:. Jag hade ocksÄ en tid i livet dÄ supa var en grej. Mycket konstigt sÄhÀr i efterhand... Men det var en tid av test, iaf för min del.
 
Vi ska ha premiÀrgrillning hemma pÄ kvÀllen. Sen brukar vi Äka bort till byns gemensamma brasa och köpa en korv av scouterna. Blir oftast ett mkt kort besök. Brukar vara vÀldigt lugnt och stÀdat.
 
AlltsĂ„ jag Ă€r sĂ„ trĂ„kig sĂ„ ser inte ens valborg som nĂ„got speciellt alls! För mig Ă€r det bara en tisdag i Ă„r. 😅 Jag firar typ bara jul, resten kvittar. 🙈 Är jag ledig pĂ„ midsommar kan jag Ă„ka in till byn och titta pĂ„ majstĂ„ngsresningen pĂ„ sin höjd. NyĂ„rsafton jobbar jag helst eftersom det Ă€r bra ob, lika pĂ„sken.

SĂ„ valborg, nej. Noll intresse! Kan hĂ€nda att jag tog min första fylla pĂ„ valborg dock, men det Ă€r sĂ„ lĂ€ngesen sĂ„ det Ă€r preskriberat nu. 😂

Jag kommer hur som spendera valborg pĂ„ jobbet dĂ„ jag jobbar till 21.30, som vilken tisdag som helst. 😅
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp