đŸ„‚ VALBORG đŸŸ

Alltid lika förvirrande nÀr vuxna benÀmner det som en dag för fylleslag :confused: förutom studenttraditioner pÄ vissa stÀllen med eller utan alkohol sÄklart. Jag ska nog i smoothieandan Àta glass om vÀdret tillÄter. Lite osÀkert om det blir jobb eller inte.
 
Alltid lika förvirrande nÀr vuxna benÀmner det som en dag för fylleslag :confused: förutom studenttraditioner pÄ vissa stÀllen med eller utan alkohol sÄklart. Jag ska nog i smoothieandan Àta glass om vÀdret tillÄter. Lite osÀkert om det blir jobb eller inte.
TyvÀrr Àr de fylleslag pÄ mÄnga stÀllen. Oftast Àr det helgen dÄ flest ungdomar debuterar att dricka alkohol.
 
Kommer fortfarande ihÄg min barndoms valborg nÀr man stod i nya vÄrskorna och klÀnning och huttrade i det snöblandade regnet medan nÄgra försökte fÄ eld pÄ sura grenar med liter av t-sprit. Sedan sa det tjiptjip medan nya skorna inte sÄg sÄ nya ut lÀngre.

Nu ska jag inte göra nÄgot alls. GÄ hem tidigt (halv dag) och mysa med katten. Kanske Àta nÄgot gott. Vi fÄr se. Sedan upp för att kolla 1:a maj och lyssna pÄ talarna vid Norra Bantorget. Jag Àr fortfarande bitter och rÀdd över att S (och Sverige öht) har svÀngt sÄ mycket extremhöger, men jag ska ÀndÄ dit. SÀrskilt för att kÀnna lite sammanhÄllning i de bittra, kalla vindar som rÄder. Jag vill tro att vi har en framtid men det kÀnns inte sÄ.

1714306832451.png
 
TyvÀrr Àr de fylleslag pÄ mÄnga stÀllen. Oftast Àr det helgen dÄ flest ungdomar debuterar att dricka alkohol.
Ungdomar förstÄr jag. Eller ok det förstod jag knappt dÄ med tanke pÄ vÀdret hÀruppe oftast och en oförstÄelse för varför just den dagen:D Men visst, de var vÀl lediga dagen efter ;)

Att vuxna sÄsom i trÄdstarten kallar det Ärets fylleslag och har flaskor i rubriken dÀremot:confused::confused::confused:


Edit: kanske inte lÀste varje ord i TS men ÀndÄ
 
Ungdomar förstÄr jag. Eller ok det förstod jag knappt dÄ med tanke pÄ vÀdret hÀruppe oftast och en oförstÄelse för varför just den dagen:D Men visst, de var vÀl lediga dagen efter ;)

Att vuxna sÄsom i trÄdstarten kallar det Ärets fylleslag och har flaskor i rubriken dÀremot:confused::confused::confused:
Ungdomar pÄ valborg + grupptryck +nu jÀvlar i mig Àr det fest = Hade jag kul igÄr + pÄt igen pÄ midsommarafton
 
Jag har tagit ledigt för att fĂ„ en extra helg 😁
Ska rida, sen ut pÄ vandring om vÀdret fint. Kanske Äket till en eld med familjen pÄ kvÀllen om jag kÀnner för det.
 
Ungdomar förstÄr jag. Eller ok det förstod jag knappt dÄ med tanke pÄ vÀdret hÀruppe oftast och en oförstÄelse för varför just den dagen:D Men visst, de var vÀl lediga dagen efter ;)

Att vuxna sÄsom i trÄdstarten kallar det Ärets fylleslag och har flaskor i rubriken dÀremot:confused::confused::confused:


Edit: kanske inte lÀste varje ord i TS men ÀndÄ
 
Jobbar, sen blir det nog eftermiddag utomhus med ungarna, ska vara jÀttefint vÀder. Inte bestÀmt om vi ska kolla brasa eller ej. Dom har aldrig sett nÄn :o.
 
Bor ju i Spanien och 1:a Maj Àr helgdag hÀr med. Eftersom man i detta landet firar ALLT som gÄr att hitta pÄ att fira sÄ skall vi ut och Àta middag med vÀnner. Det hade vi nog gjort oavsett om det var Valborg eller ej dock och man ser vÀldigt sÀllan nÄn fylla bland ungdomar (om man undviker de stÀllen dit engelska turister gÄr..).
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppfödare som slutat svara

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp