Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

What ever, han var i alla fall en av de första bilderna jag kände igen, trevligt leende

kollade sidan..var ju riktigt rolig. delade inte deras åsikter men den är skriven med humor...
Skriven med kvinnoförakt och antifeminism och "stackars män" i fokus, så klart det passade dig. :)
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du valde att länka bilden. Det gjorde inte sökmotorn. Vill du inte ta ansvar för vad du länkar vidare? Eller är du ett offer för sökmotorns val?

Som sagt, eftersom jag är av den åsikten att alla, män såväl som kvinnor, är ansvariga för sina val och handlingar. Så visst, jag är ansvarig för att ha valt just den bilden att länka till;)

va de nött mer?:p
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Som sagt, eftersom jag är av den åsikten att alla, män såväl som kvinnor, är ansvariga för sina val och handlingar. Så visst, jag är ansvarig för att ha valt just den bilden att länka till;)
Varför anser du att han är en slemmig gubbe, och vad har han i en tråd om våldtäkt att göra?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Skriven med kvinnoförakt och antifeminism och "stackars män" i fokus, så klart det passade dig. :)
visst.
men jag delade ju,
som jag skrev,
men du inte förstod,
inte deras åsikter.

Lyssnar gärna till The Queens, är dock inte homosexuell.
Har ingenting emot Wagner, delar dock inte hans antisemitism och nationalism.

;)
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Varför anser du honom vara en slemmig gubbe, och vad har han i en tråd om våldtäkt att göra?

Suck, läs vad jag skrev innan du hasplar ur dig dina ideer.

Jag skrev ner "slemmig gubbe" i en sökmotor. och den bilden var den första jag kände igen.

Personligen anser jag honom vara en duglig politiker, bra talare men med åsikter jag inte delar. Till skillnad från vissa anser jag honom inte vara en "slemmig gubbe" för det;)
och med det menar jag att jag inte hör till dem som kallar sina meningsmotståndare "slemmig gubbe"

Och hur "slemmig gubbe" kom in som tema får du väl fråga bla MIGO om
 
Senast ändrad:
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jaha så du postade bilden av en slump för att du inte visste vad du annars skulle fylla ut inlägget med.

Att folk ser dina åsikter som obehagliga är förståeligt eftersom du har en rätt så problematisk människosyn, så jag behöver knappast fråga Migo vad som menades utan det är ganska tydligt kopplat till hur tråden utvecklats.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jaha så du postade bilden av en slump för att du inte visste vad du annars skulle fylla ut inlägget med.

Att folk ser dina åsikter som obehagliga är förståeligt eftersom du har en rätt så problematisk människosyn, så jag behöver knappast fråga Migo vad som menades utan det är ganska tydligt kopplat till hur tråden utvecklats.

Att jag postade länken var inte en slump, det var ett medvetet val.

Och medvetna val som man själv bär ansvar för är ju just det som vissa här har gått i taket för.

Du är ansvarig för dina val, jag för mina.
Alla män som kvinnor är ansvariga, personligen, för sina val och sina handlingar.

Jag fattar inte varför vissa får nervsammanbrott för detta faktumet!


O förlåt, det finns ju de som anser den åsikten, det faktumet vara vidrigt.
:sneaky: men att verkligheten är sådan, det kan jag inte ändra på, ens om jag ville.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Suck, läs vad jag skrev innan du hasplar ur dig dina ideer.

Jag skrev ner "slemmig gubbe" i en sökmotor. och den bilden var den första jag kände igen.

Personligen anser jag honom vara en duglig politiker, bra talare men med åsikter jag inte delar. Till skillnad från vissa anser jag honom inte vara en "slemmig gubbe" för det;)
och med det menar jag att jag inte hör till dem som kallar sina meningsmotståndare "slemmig gubbe"

Och hur "slemmig gubbe" kom in som tema får du väl fråga bla MIGO om

Så du vill inte kalla dina meningsmotståndare för "slemmig gubbe". Ändå postar du en länk med en bild på honom ändå? Hade du bara otur när du tänkte?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Att jag postade länken var inte en slump, det var ett medvetet val.
Varför valde du att posta bilden då? Du har ju inte gett någon vettig anledning alls utan din förklaring var "den råkade komma upp när jag googlade och så klistrade jag in den för jag kände igen honom".
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ja helt klart är det så. Fler kvinnor skulle säkert ändra på bedömningarna. Hur ser statistiken ut förresten! Hur stor andel av nämndemännen är kvinnor?

Sen tror jag inte det här är så partibundet så det är inte helt lätt att ta hänsyn till när man röstar. Vi har ju inte heller direktval till posterna som nämndemän.

Dessvärre ser golit okulärbesiktning av hovrätten ut som att det är än gubbigare där.

Nej vi har inte direktval, men om man röstar på SD som i stort sett bara består av tomma stolar och män, lär man få en rätt reaktionär man som nämndeman.

Men man kan vara eller bli medlem av ett parti, och ha åsikter om vem som nomineras som nämndeman. Man kan fråga vederbörande innan nomineringen om vederbörandes tankar om samtycke.

Sen kan man fundera över vilka som blir domare? Hur många kvinnor sitter i HD?

Val har konsekvenser
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Så du vill inte kalla dina meningsmotståndare för "slemmig gubbe". Ändå postar du en länk med en bild på honom ändå? Hade du bara otur när du tänkte?

beroende på det faktumet att hans bild dök upp när jag sökte på de två orden.

Då valde jag att länka bilden.
Och ja det är jag ansvarig för
Så som det ska vara så som jag hela tiden hävdat, men alla anser ju inte att alla ska vara ansvariga för sina val så?..vad anser du?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Dessvärre ser golit okulärbesiktning av hovrätten ut som att det är än gubbigare där.

Nej vi har inte direktval, men om man röstar på SD som i stort sett bara består av tomma stolar och män, lär man få en rätt reaktionär man som nämndeman.

Men man kan vara eller bli medlem av ett parti, och ha åsikter om vem som nomineras som nämndeman. Man kan fråga vederbörande innan nomineringen om vederbörandes tankar om samtycke.

Sen kan man fundera över vilka som blir domare? Hur många kvinnor sitter i HD?

Val har konsekvenser

vilket jag hela tiden hävdat. vilket sammanträffande;)
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag anser att båda ska få ut vad man vill ha i en sexuell relation.
Jag skulle naturligtvis inte inleda en relation med någon som jag inte kan kommunicera med, jag förmodar att du har samma inställning.

Och hur kan du hävda att jag driver tesen att sex och enbart sex är det viktiga? När jag gång på gång hävdar att sex är en del, att kunna prata med varandra(kommunicera) är för mig ett krav i en relation. Håller du inte med om det?

Och om kvinnan i fråga är redlöst berusad så kan hon ju inte genomföra en vettig kommunikation, hon stinker och hon klarar ju inte ens att utan problem att ta sig fram själv.

Istället verkar du läsa in det du själv vill imin text, inte vad som står där...

Poängen är att det är TOTALT OINTRESSANT vem du vill inleda relation med. Poängen i en tråd om våldtäkter och sexuella övergrepp på bl a berusade personer, är av vilken anledning du inte vill ha sex. Och då är den onekligen intressant att DET FÖRSTA du nämner - och upprepar till det oändliga - är att DU inte VILL ha sex med henne för att DU inte finner henne ATTRAKTIV i det tillståndet.

Om du inte inser skillnaden i dessa olika inställningar till ett samtycke vid sex, så är det lika bra att du lägger ner att diskutera det. Du behöver inte beskriva i sjuttioelva inlägg varför du inte finner en full kvinna attraktiv, vi fattar det och vi är inte intresserade. Men om du kliver ur din bubbla som utgår ifrån vad världen kan göra för DIG så kanske du kan bidra till världen.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Poängen är att det är TOTALT OINTRESSANT vem du vill inleda relation med. Poängen i en tråd om våldtäkter och sexuella övergrepp på bl a berusade personer, är av vilken anledning du inte vill ha sex. Och då är den onekligen intressant att DET FÖRSTA du nämner - och upprepar till det oändliga - är att DU inte VILL ha sex med henne för att DU inte finner henne ATTRAKTIV i det tillståndet.

Om du inte inser skillnaden i dessa olika inställningar till ett samtycke vid sex, så är det lika bra att du lägger ner att diskutera det. Du behöver inte beskriva i sjuttioelva inlägg varför du inte finner en full kvinna attraktiv, vi fattar det och vi är inte intresserade. Men om du kliver ur din bubbla som utgår ifrån vad världen kan göra för DIG så kanske du kan bidra till världen.

Om man tittar vad jag svarade på så var det du som öppnade med
"Jag ser det bara som ett exempel på hur sjukt det här samhället är, där du (och eventuellt dina kvinnliga vänner som du påstår?) inte i första hand väljer bort sexet för att personen i fråga inte verkar kapabel att fatta sådana beslut, utan utifrån vad DU kan få ut av det möjliga sexet."

Och jag som i all enkelhet förklarade hur det låg till.:o
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

*kl*

För att återgå lite till trådens ursprungliga ämne (surprise, det var inte llb:s sexliv :D)

Som jag skrivit tidigare vill jag gärna se en samtyckeslag för att jag tycker att den stämmer med hur samhället bör se på sex mellan två (eller flera) personer. Dock tror jag inte att särskilt många fler kommer att bli dömda, förutom några enstaka fall som går stolpe ut idag, men det vore ändå bra för normens skull.

Det andra alternativet verkar vara att införa ett likgiltighetsuppsåt, vilket jag antar i det här fallet betyder att det inte måste vara så att du aktivt förstår men fortsätter ändå, utan det räcker att du inte bryr dig om att ta reda på partnerns inställning. (Det är f ö vanligt att personer döms enligt likgiltighet eller oaktsamhet i andra typer av brott i Sverige). Norge och Kanada har denna typ av lagstiftning, är det någon som vet hur lagen är utformad där och vad det har för effekt? Är den lagen kompatibel med en samtyckeslag, eller behöver man välja?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Om man tittar vad jag svarade på så var det du som öppnade med
"Jag ser det bara som ett exempel på hur sjukt det här samhället är, där du (och eventuellt dina kvinnliga vänner som du påstår?) inte i första hand väljer bort sexet för att personen i fråga inte verkar kapabel att fatta sådana beslut, utan utifrån vad DU kan få ut av det möjliga sexet."

Och jag som i all enkelhet förklarade hur det låg till.:o

Ja, och det fetade har du ju förklarat för oss en massa gånger nu. Vi har fattat det.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag håller med de andra som skrev att vi ska ge fan i lbb. Svara inte på hans inlägg.

Han saboterar forumet, han är en stor social börda för forumet.

Jag fattar inte varför moderatorerna låter honom hållas.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag håller med de andra som skrev att vi ska ge fan i lbb. Svara inte på hans inlägg.

Han saboterar forumet, han är en stor social börda för forumet.

Jag fattar inte varför moderatorerna låter honom hållas.

Kan ju vara för att jag följer reglerna.
Du har ju möjligheten att rapportera varje inlägg.

Men varför inte, starta en egen liten tråd för inbördes beundran.
Jag lovar att om du inte nämner mig ska jag inte kommentera;)
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Att ha en användare som sabbar varje tråd hen ger sig in i är dyrtbart för ett forum på många vis. Användare tröttnar och leder till mindre intäkter från annonserna om inte annat.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp