Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag och min man ska åka till Valencia en sväng i veckan. Är det någon som har tips att komma med? Gärna extra bra restauranger men allt är av intresse . Ingen av oss har varit där och vi är rätt clueless på vad stan har att erbjuda :.
Valencia är en fantastisk stad! Vad det gäller sevärdheter så tycker jag att deras Plaza del Mercado är helt klart sevärd. I närheten där ligger González Martí keramikmuseum, vilket jag också tyckte var väldigt intressant (det är inte bara keramik). Känner ni för att bada är det enkelt och billigt att ta tåget till Playa del Malvarrosa.
Annars gjorde vi nästan inget vettigt när vi var där, utan vi ägnade oss åt att strosa runt och att äta mängder av mat. Vi lyckades nog få god mat var vi än gick. Gillar man vegankäk är dock restaurangen The Nature helt fantastisk. Den låg i samma hus som vår lägenhet så vi var där mycket
Missa inte heller stadens egen cocktail, Agua de Valencia. Svalkande och gott!
@Andromedae Yay, ett svar! Kul att du är så förtjust i stan!
Vi kör dit så vi kommer ha bilen att susa runt med, så ett besök till stranden blir det absolut . Vi kommer nog inte heller göra nånting vettigt faktiskt, vi brukar mest strosa runt och så äta. Tack för cocktailtipset! Och vegantipset, det intresserar nog min kille . Plaza del mercado ska vi absolut besöka!
@niphredil
Vi tyckte gamla stan var väldigt vacker, men ganska turistigt. Resten av stan är inte riktigt lika "fixad", men vi tyckte att det var charmigare. En fördel med gamla stan är dock att allt ligger rätt nära varandra så det är lätt att promenera runt och hinna se mycket.
Hundträning Siv är med på en onlineutmaning nu under Maj månad. Det har gått ganska bra. Leffe får åxå haka på så han kommer i form. 11e juni har vi...
Hästmänniskan Norrbotten är inte så billigt, och har marken skog här blir den fort rätt så dyr, men söderut är dom så kräsna med pendlingsavstånd så...