M
mooi
Låter superkul, vad var det för utbildning?
Håller med! lät ju jättespännande, vill också veta vad det var för utbildning!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter superkul, vad var det för utbildning?
Det har jag faktiskt aldrig hört talas om. Vad går jobbet ut på? Vad gör man? Lönen lät ju trevlig!
Innan hette den risk managament och gick som KY utbildning i Mölnlycke. Jag tror den finns kvar men på distans, kanske som benämning säkerhetssamordnare? De har också nån informationssäkerhetsutbildning. Innan hade Academia en sådan utbildning i Eskilstuna på distans vet ej om det är så nu. En kompis gick där. Jag har haft praktikant från liknande utbildning i Malmö men där är det ganska mycket evenemangsäkerhet tror jag.Låter superkul, vad var det för utbildning?
Då är frågan, vad tjänar man då??Innan hette den risk managament och gick som KY utbildning i Mölnlycke. Jag tror den finns kvar men på distans, kanske som benämning säkerhetssamordnare? De har också nån informationssäkerhetsutbildning. Innan hade Academia en sådan utbildning i Eskilstuna på distans vet ej om det är så nu. En kompis gick där. Jag har haft praktikant från liknande utbildning i Malmö men där är det ganska mycket evenemangsäkerhet tror jag.
Vi som gått utbildningen brukar jobba som säkerhetssamordnare, beredskapssamordnare, säkerhetschefer, kärt barn har många namn.
Både privat och offentligt.
Jag jobbar på en räddningstjänst. Visst finns det mer pengar i den privata branschen men det är inte i närheten så spännandehär får jag sitta och planera allt från strömavbrott; pandemier, oljeskydd, kärnberedskap till terrorister, utrymning av stad och krig.
Jag hade varit väktare och skyddsvakt i många år innan jag sökte utbildningen. Jag valde mellan den och polisutbildning.Då är frågan, vad tjänar man då??
Den utbildningen skulle väl verka logisk för någon med min utbildning att söka.
Låter skitkul!Innan hette den risk managament och gick som KY utbildning i Mölnlycke. Jag tror den finns kvar men på distans, kanske som benämning säkerhetssamordnare? De har också nån informationssäkerhetsutbildning. Innan hade Academia en sådan utbildning i Eskilstuna på distans vet ej om det är så nu. En kompis gick där. Jag har haft praktikant från liknande utbildning i Malmö men där är det ganska mycket evenemangsäkerhet tror jag.
Vi som gått utbildningen brukar jobba som säkerhetssamordnare, beredskapssamordnare, säkerhetschefer, kärt barn har många namn.
Både privat och offentligt.
Jag jobbar på en räddningstjänst. Visst finns det mer pengar i den privata branschen men det är inte i närheten så spännandehär får jag sitta och planera allt från strömavbrott; pandemier, oljeskydd, kärnberedskap till terrorister, utrymning av stad och krig.
Ja det är det. Varierande. Allt går ju ut på att samhällsviktig verksamhet ska kunna bedrivas i alla lägen. Det hade varit enkelt om allt tänkt som en själv, hahahahaha!Låter skitkul!
Jag gillar djur, men vill inte jobba med det. Jag gillar även vetenskap samt lagar o regler. Det finns rätt mkt jag gillar faktiskt.Vad gillade du för ämnen i skolan? Något du har haft extra lätt för? Har du några intressen utöver hästarna?
jag vet att det finns chefer som försöker dra en fuling och håller nere lönerna, men 25’ är verkligen inte omöjligt att få.
Det var flertalet i min klass som fick 25 i ingångslönJag är medicinsk sekreterare. Var klar våren 2016. Gick in med en lön på 22 000. Nu har jag hunnit med tre olika jobb och fått upp lönen till 25 000. Annars stämmer det nog rätt bra med TS önskemål och lönerna kommer bli bättre tror jag. Varje årgång som går ut lyckas få lite mer än den förra. Jobb finns det galet gott om. Man jobbar oftast kontortstider men finns jobb som innefattar helger och kvällar med om man vill det.
Det är ju jättebra! Vilket län rör det sig om?Det var flertalet i min klass som fick 25 i ingångslönBlev klara nu i år.
Det är olika, vi var från hela landet.Det är ju jättebra! Vilket län rör det sig om?
Välj ett yrke som du tror att du kan tycka om att jobba med länge. Ingångslön minst 30 000. Det blir en enorm skillnad under ett helt arbetsliv att gå in på tex 22000 istället för på 32 000. Du skall inte heller behöva räkna med att ha förslitningsskador när du är 45. Titta på välbetalda jobb som räcker bra inte bara nu men i en situation med flera barn och flera hästar.
Jag tänkte försöka hinna med att läsa upp de kurserna jag ska så att jag kan börja redan januari 2019.När ska du läsa? ställ dig kö nu, googla, kolla kartor, googla gårdar, lägg ut i grupper på facebook osv
Annonsera överallt och lite till! Vart är det du ska plugga?Jag tänkte försöka hinna med att läsa upp de kurserna jag ska så att jag kan börja redan januari 2019.
Står i kö på flera ställen, men de flesta har flera års kötid, även för studenter. Så det blir nog att försöka få tag i något litet hus på landet. Jag lär ju kunna hitta lägenhet lagom tills att jag är klar med utbildningen typ![]()
Nu känner jag mig ganska trygg i vad jag vill göra. Något jag inte ens har tänkt på innan, men nu när jag har känt efter så känns det som att det kommer passa mig super!!
Etologi och djurskyddsprogrammet på SLU. Innan dess blir det en Bastermin på SLU. Jag behöver bara läsa upp svenskan och Matte C. Naturkunskap B hade jag tydligen redan genom att jag har läst andra kurser runt det.
Men till det svåra nu... Hur tusan ska man hitta boende? Visst det finns ju en hel del småhus som hyrs ut, men det är ju så svårt att veta hur de ligger i förhållande till skolan när man inte är från området. Och så ska man dessutom hitta stallplats, gärna även det i närheten av antingen boendet eller skolan, eller båda!
Jag behöver ju hitta ett riktigt boende då min partner nu vägrar sätta sig i en pytteetta efter 3 år i en sådan. Vilket jag förstår! Helst en 3a så att han kan ha ett riktigt arbetsrum, då har är grafiker. Det kommer bjuda på en utmaning!
Jag har dock fått lov att låna min fars husvagn tills jag hittar något bättre, så det är ju bra iaf. Men där kan ju tyvärr inte min partner arbeta så vi kommer nog bli särbos igen för en tid![]()
Åh vad kul!Kul! Jag jobbar med programmet så välkommen.
Men liten vändning från vad som lyftes under trådens gång- vad fick dig att fastna för det?
Boende brukar lösa sig, jag upplever inte att boendestressen är alltför hög bland våra studenter. Det är nog dessutom bara en fördel att ni vill ha en större lägenhet. Kan ni tänka er att bo utanför Uppsala blir det nog inte så omöjligt.