Välja vilket jobb?

Idas

Trådstartare
Ponera att ni var aktuella för två olika tjänster. Den ena på ett innovativt, ungt företag med möjlighet till utveckling och skapande av stort kontaktnät, men där arbetsuppgifterna (projektledning) inte passar in på din primära utbildning. Den andra på ett erkänt företag inom det du är utbildad till, men med mer begränsad möjlighet till utveckling.

Hur hade ni tänkt?

Tror du att du skulle klara tjänsten på det unga företaget? I så fall skulle jag tycka att det låter bäst. Tänk dock på att unga företag kan ha dåliga rutiner och strukturer, som leder till stress etc.

Ponera att ni var aktuella för två olika tjänster. Den ena på ett innovativt, ungt företag med möjlighet till utveckling och skapande av stort kontaktnät, men där arbetsuppgifterna (projektledning) inte passar in på din primära utbildning. Den andra på ett erkänt företag inom det du är utbildad till, men med mer begränsad möjlighet till utveckling.

Hur hade ni tänkt?

Det första, jag har ingen projektledning i min utbildning heller men det har gett sig ändå.

Ledsen för otydlighet. Tjänsten handlar alltså om projektledning, något jag inte är utbildad inom.

Fast projektet som sådant faller inom din utbildning, eller?

Jag har ju som sagt ingen projektledning i min utbildning men har lett flera projekt de senaste åren. Dock är det ju projekt som har med min utbildning att göra.

Jag har sällan jobbat med det jag är på papper utbildad för, så för mig är frågan nästan konstig :D

Nä men jag hade helt klart valt det jag tyckte verkade mest skoj och själv tror på - har man fått erbjudandet så har de ju ändå någon form av grundtro till att man är kapabel nog, utbildning eller inte :)

Fast projektet som sådant faller inom din utbildning, eller?

Jag har ju som sagt ingen projektledning i min utbildning men har lett flera projekt de senaste åren. Dock är det ju projekt som har med min utbildning att göra.
Absolut! Men mina uppgifter blir att hålla i workshops och olika projekt, istället för att utföra uppgifterna jag är utbildad till.

Så luddigt förklarat, förlåt :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 411
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 465
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
958
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 134
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31