Bukefalos 28 år!

Vallhunds tråden

Rouise

Trådstartare
Jag har funderat på att köpa en till hund nu framöver( om ett par år eller så), en vallhund. tycker om hundarna och det är den typ av hund jag söker.

Men jag har inte haft vallhund tidigare och hade verkligen uppskattat om ni här på buke, som äger eller känner till rasen kanske kunde sammals, prata allmänt och kanske ge råd till mig och andra som tycker om raserna men som vill lära sig mer?

Jag är sugen på Kelpie , de belgiska vallhundarna då framförallt terv, ( Malle är drömmen men har blivit avrådd) Även Heeler är intressant.

Men ni kan väll presentera er och era hunda, samt det viktigaste: hur aktiveras dom, hur tränast dom och i vad.


lite allmänt också hur är mentaliteten hos de olika raserna, vad tycker du att en vallhund ska aktiveras med, allt ni kommer på!

/rouise
 
Sv: Vallhunds tråden

22 har tittat men ingen svarat
jag vet att det finns vallhundsägare här:) ingen som vill skriva?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Belgiska vallhundar finns ju i fyra olika pälstyper: Groenendael - långhårig och svart Tervueren - långhårig och röd eller grå fawn med...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: Xomymy
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 268
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Har under det senaste året varit sugen på en till hund, har nu en BC-hane som blir fem år i vår. Han har en autoimmun sjukdom som satt...
Svar
7
· Visningar
1 622
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 563
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp