Bukefalos 28 år!

Vallningsfilm, Frodo!

Sv: Vallningsfilm, Frodo!

Vad duktig han är! :) Jag fick nästan en liten glädjetår i ögat, vilken tur han har haft som fick stanna hos dig.
 
Sv: Vallningsfilm, Frodo!

Duktiga ni är:)
Lugna och fina.


Varför pratar du med denna och har visselpipa med den andra?
Har du haft dom olika länge?
Och visst "prata" du engelska med den andra:D Lät som du sa - lay down:)
 
Sv: Vallningsfilm, Frodo!

Vi tar allt lite extra långsamt för att ombetinga förarens roll vid fåren. Det tar tid, men är ett stort framsteg att kunna koppla bort linan och ha med mig en pekpinne utan att han skenar runt och äter får...

Han är världens mammagris, och jag ångrar absolut inte beslutet att ta hem honom!
 
Sv: Vallningsfilm, Frodo!

Dels är den andra mycket mer tränad, och dels är han mycket mycket tryggare i sin förmåga att kontrollera djur. Då är visslan bra eftersom den hörs på stora avstånd, signalerna blir mer neutrala så hunden får ta ett större ansvar och dessutom verkar de bli tydligare.

Frodo behöver fortfarande stödet av mitt röstläge, så även om han snart ska få lära sig en uppsättning visslor så vill jag använda tonfallet ett tag till!

Och visst pratar jag engelska med Fridolf, målet är att kunna köra bröderna samtidigt, och då måste varje hund ha en unik uppsättning kommandon:)

(De är alltså kullbröder, den ena har jag haft sen valp, den andra flyttade hit vid årsskiftet efter att ha åkt runt en del mellan olika hem och instruktörer. Nu blir bägge kvar här och jag är nästan lite ledsen att jag inte köpte hela kullen. Jäkla trevliga hundar;) )
 
Senast ändrad:
Sv: Vallningsfilm, Frodo!

Dels är den andra mycket mer tränad, och dels är han mycket mycket tryggare i sin förmåga att kontrollera djur. Då är visslan bra eftersom den hörs på stora avstånd, signalerna blir mer neutrala så hunden får ta ett större ansvar och dessutom verkar de bli tydligare.

Frodo behöver fortfarande stödet av mitt röstläge, så även om han snart ska få lära sig en uppsättning visslor så vill jag använda tonfallet ett tag till!

Och visst pratar jag engelska med Fridolf, målet är att kunna köra bröderna samtidigt, och då måste varje hund ha en unik uppsättning kommandon:)

(De är alltså kullbröder, den ena har jag haft sen valp, den andra flyttade hit vid årsskiftet efter att ha åkt runt en del mellan olika hem och instruktörer. Nu blir bägge kvar här och jag är nästan lite ledsen att jag inte köpte hela kullen. Jäkla trevliga hundar;) )

Häftigt att titta på!
Fast det kanske var tur att du inte köpte hela kullen, det blir väldigt många språk att lära sig om du ska olika på alla! ;)
 
Sv: Vallningsfilm, Frodo!

Ah, på så vis:-)
Då förstår jag helt.

Tävlar du eller håller du på inom jobb och fritid 'bara'?
Du verkar duktig:)

Haha, som snurrfia skrev, tur du INTE tog hela kullen:D
 
Sv: Vallningsfilm, Frodo!

Häftigt att titta på!
Fast det kanske var tur att du inte köpte hela kullen, det blir väldigt många språk att lära sig om du ska olika på alla! ;)

Äh, jag kan komma på jättemånga variationer som funkar. Det är värre med visslorna:crazy:

Ffa så har jag ju bara två händer, så innan medicinen har kommit på hur man ska operera fast extra armar så gäller det att begränsa antalet hundar. Det är så svårt att klia mer än två hundar med varje hand...:p
 
Sv: Vallningsfilm, Frodo!

Ah, på så vis:-)
Då förstår jag helt.

Tävlar du eller håller du på inom jobb och fritid 'bara'?
Du verkar duktig:)

Haha, som snurrfia skrev, tur du INTE tog hela kullen:D

Jag har inte hållit på så länge, min äldsta vallhund har inte ens fyllt 4 år än... Däremot tränar jag väääldigt många timmar i veckan och har sen 2010 jobbat deltid som fårdräng med hund, så antal timmar med hund+ får är ganska många. I dagsläget har jag fyra hundar, varav en är "avställd" pga artros och en bor hos fodervärd eftersom hon blev lite för stressad av att bo i min flock. Alltså "bara" två egna hundar i aktiv träning(och deras halvbror som jag tränar åt en vän).

Har sett till att ta VP med alla (2) vuxna hundarna men har inte tävlat förut, gillar den praktiska biten bättre. Fridolf och Frodo har jag ambition att tävla med i år, hur det går återstår att se. Fritte är iaf anmäld till 6 starter!
 
Sv: Vallningsfilm, Frodo!

Jag känner mig lite som ert största fan ;), men det är så häftigt!! Och du är så jäkla duktig... jag känner mig verkligen glad över att han fick stanna hos dig. Och jag blir lika ledsen när jag ser BCs som stadshundar... när man inser vad de egentligen är gjorda för!
 

Liknande trådar

P
Hundträning Min väninna,P, som önskar att jag frågar här, har en 1,5 års tik, blandras Azawakh och Akita Inu, V. V är räddad från en bakgård, har...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 264
Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 566
Senast: Hedinn
·
Utrustning För ungefär ett år sedan var jag med om en ridolycka där jag skadade båda knäna väldigt allvarligt. Ena knäet är opererad två gånger...
2
Svar
23
· Visningar
3 986
Senast: mily
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 689
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp