Bukefalos 28 år!

Sv: Valp 2012

Här suger det i valptarmen igen :d men jag får nog vackert vänta tills den nuvarande hunden (som är drygt 20 mån) har vuxit upp och är mera "klar" i tävlings sammanhang. Är kanske inte så kul att ha två hundar i samma klasser, så det får vänta minst ett år till iaf, hur nu det ska gå... Jag kanske får vara med i nästa tråd istället! Men lycka till alla ni som får hem en lite odåga iår! :laugh:
 
Sv: Valp 2012

*kl*

Själv höll jag på att få en valp idag. Dock tackade jag nej eftersom jag har unghund hemma ;)
 
Sv: Valp 2012

Det var ståndaktigt, valpar är ju förödande söta.

Vi har nu varit på vår kennelroadtrip norröver (Sandviken/Tierp). Först träffade vi två stycken lapphundar, varav den ena är dräktig och ska ha valpar i januari. Sedan träffade vi ytterligare en tik, som ska ha valpar i februari, om hon löper i tid. Nu har vi bestämt oss för att ta en valp från den första kenneln, om de nu får en tik. Deras tik var otroligt social, mjuk till sättet och godmodig. Vi hade gärna tagit med henne hem :angel: Så nu börjar nedräkningen till 17 mars, när valpen förhoppningsvis kommer hem till oss.
 
Sv: Valp 2012

Åh så roligt! Grattis, jag håller tummarna för er!

Får lapphundarna normalt stora kullar?
 
Sv: Valp 2012

Ja, det blir en aussie. Har ägnat några år åt att läsa på om rasen men har varit lite seg på att välja (och kontakta) uppfödare och linjer.

Har iaf fått svar från 2 st idag som ska hälsas på så småningom :)

MrsS: Schäfer?

Nej, en whwt. Hade förhållande varit perfekta hade jag nog tagit hem honom på en gång. Men jag vet inte, westies är dyra små svin att äga. Trimningen kostar skjortan bara för en hund, och just nu är jag inte helt tät om man säger så :D . Sjukt sugen dock, han har väldigt intressant stam och ett djävulskt humör, aj lav! :love:

Funderae dock på en till schäfer ett tag, men kom fram till att Grima måste bli betyyyyyydligt coolare (gammal mao) för att jag ska orka med. Hon beter sig fortfarande som en unghund och gör mig gråhårig ibland, så det får vänta :)
 
Sv: Valp 2012

Det var ståndaktigt, valpar är ju förödande söta.

Jag vet! Jag tyckte jag var duktig som stod emot. Men unghunden jag har hemma är mer än en handfull för närvarande så jag tänkte med hjärnan och inte med hjärtat :)

Jag hoppas verkligen att ni får er tik nästa år, både du och Line har ju haft fruktansvärt tråkiga erfarenheter från era förra valpar.
 
Sv: Valp 2012

Jag hoppas verkligen att ni får er tik nästa år, både du och Line har ju haft fruktansvärt tråkiga erfarenheter från era förra valpar.

Tack, det var fint sagt. Nu får vi hoppas på mer tur. Ska man se något positivt i den situation som blivit får vi ju njuta av två valpar inom ett år, och jag tyckte verkligen att valptiden var fantastisk.
 
Sv: Valp 2012

Vet inte om man får skriva ut kennelnamnet? Skriver ut halva ;) cardd.. ;) Borde du kunna lista ut, ska ha en cardigan :)
 
Sv: Valp 2012

KL

Min 2012 (host 20011 då) valp har anlänt;)

En liten Polly hämtades igår.

Ståbild taget av uppfödaren MW
polly_8_v_tik_2_dsc_00371.jpg


Hemma-bus-bild
img_04201.jpg
 
Sv: Valp 2012

KL
Vi ska också ha valp, fast förvisso finns hon redan här För första gången i mitt liv ska jag få följa en valp från sekund 1. Vill väldigt gärna ha tips hur man ska kunna träna rätt från början.
Här är hon, vår egenuppfödda Mittelspizflicka Spetspatrullens Ranger Arian född den 11-11-11 :D

DSC07711.jpg
 
Sv: Valp 2012

Men herregud :love:


*kl*

Fick precis ett mail av uppfödaren, och hon är 99% säker på att tiken är dräktig! :bump: Jag har bestämt mig för en hane, och om det blir fler än en så kommer jag dessutom få välja först.
Lycka!:banana:
 
Sv: Valp 2012

Ojojoj :love: Nuuuu blir man ju inte alllls ännu mer sugen på en liten Heeler :angel: :love: Får man ens vara så söt? Alldeles bedårande iaf, haha!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
Svar
9
· Visningar
817
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 263
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 925
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Älgflugor
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp