Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Från att ha en valp som knappt petar på maten de senaste dagarna, till en som knappt går ifrån matskålen!
Färskfoder var visst mumsigt!
Hoppas det inte är nyhetens behag bara...
Fick även med en provpåse på ett annat torrfoder (Four Friends) från butiken som han gillade vid provsmakningen.

måste börja träna suris nu på lite allmänlydnad känner jag, han kan ingenting :angel:
måste ta tummer ur o hämta klickern i bilen bara..:meh:

Hämtar Betty en dag tidigare. Så ikväll.
Har vaknar en gång i kvarten känna det som hela natten, har redan hunnit nervösbajsa och känner mig upp i varv. Herregud, hur ska denna dagen gå? :o:rofl:
Hahah, du kommer alltså vara helt slut när det är dags?
När jag hämtade Ammo åkte jag ju tåg på morgonen till uppfödaren för att bo över. Den nervösaste tågresan i hela mitt liv.

Hahah, du kommer alltså vara helt slut när det är dags?
När jag hämtade Ammo åkte jag ju tåg på morgonen till uppfödaren för att bo över. Den nervösaste tågresan i hela mitt liv.

Japp :angel: har blivit tvungen att ta morgonpassen på jobbet imorgon och på måndag med så kommer vara riktigt sliten :D hehe bra då är jag inte ensam om att känna såhär. Hur långt hade du att åka?

Japp :angel: har blivit tvungen att ta morgonpassen på jobbet imorgon och på måndag med så kommer vara riktigt sliten :D hehe bra då är jag inte ensam om att känna såhär. Hur långt hade du att åka?
Haha, jag avundas dig inte - även om valpdelen är kuul! :D
Jag bor i Lund och uppfödaren i Linköping, så vad tog det? 3,5h typ? När jag väl var hos uppfödaren var det lugnt. Hon är så enkel att träffa så :) (Ja, och så fick jag ju öl med ;) )

Haha, jag avundas dig inte - även om valpdelen är kuul! :D
Jag bor i Lund och uppfödaren i Linköping, så vad tog det? 3,5h typ? När jag väl var hos uppfödaren var det lugnt. Hon är så enkel att träffa så :) (Ja, och så fick jag ju öl med ;) )

Haha det vore dumt om du gjorde det ;)
Oj jag hade nog fått spendera den resan på toan, tur jag bara har en timme till upf. Min stressmage hade nog havererat annars :rofl:
Tur med ölen att stilla nerverna med :angel: smart uppfödare.

Haha det vore dumt om du gjorde det ;)
Oj jag hade nog fått spendera den resan på toan, tur jag bara har en timme till upf. Min stressmage hade nog havererat annars :rofl:
Tur med ölen att stilla nerverna med :angel: smart uppfödare.
Jag har som tur ingen stressmage, annars hade den tågresan varit ganska kaosartad ja.
Mmm, hon har tänkt till :angel: (Jag var även med och besiktade bilen, handlade mat och vinkade av några valpar till sina nya ägare :D)

Jag har som tur ingen stressmage, annars hade den tågresan varit ganska kaosartad ja.
Mmm, hon har tänkt till :angel: (Jag var även med och besiktade bilen, handlade mat och vinkade av några valpar till sina nya ägare :D)
Lyckans ost :laugh:
Det där är riktigt smart. Har ni bra kontakt fortfarande? Man lär känna varann ganska bra när man umgås sådär. Har gjort likadant när jag sålde ponnyn och spekulanten (som blev ny ägare sen) hade åkt 5 timmar tåg. Lättare att lämna ifrån sig djuren när man vet att personen är reko mer än under den intervjuliknande situationen som lätt blir när man ses en kortare stund ;)

Lyckans ost :laugh:
Det där är riktigt smart. Har ni bra kontakt fortfarande? Man lär känna varann ganska bra när man umgås sådär. Har gjort likadant när jag sålde ponnyn och spekulanten (som blev ny ägare sen) hade åkt 5 timmar tåg. Lättare att lämna ifrån sig djuren när man vet att personen är reko mer än under den intervjuliknande situationen som lätt blir när man ses en kortare stund ;)
Ja det har vi. Det ska sägas att vi var bekanta med varandra sedan innan med och har gemensamma vänner med även om vi aldrig "umgåtts privat" innan men har träffats ett par gånger i hundsammanhang. Min ras är ju inte så stor - så är man lite social och med på events så skaffar man sig snabbt kontakter. Vi pratar kanske inte superofta min uppf och jag, men vi kommenterar varandras bilder på fb etc och håller oss uppdaterade :)

Hämtar Betty en dag tidigare. Så ikväll.
Har vaknar en gång i kvarten känna det som hela natten, har redan hunnit nervösbajsa och känner mig upp i varv. Herregud, hur ska denna dagen gå? :o:rofl:

Lycka till! Det kommer att gå jättebra, det är ju bara härligt att få hämta hem en efterlängtad liten valp :-)

Lycka till! Det kommer att gå jättebra, det är ju bara härligt att få hämta hem en efterlängtad liten valp :-)

Tack, tror inte heller att det kommer bli några problem :angel: intalar mig att om jag kan uppfostra några hundra kilo häst så borde jag kunna få det trevligt med en hund också. Har ju hållt på med djur i större delen av mitt liv, men nervöst det ska gudarna ha klurt för sig att det är :o

Hur går det med din nu? Planerar du att ställa henne nått i vår? (kanske hamnar på samma :D)

Tack, tror inte heller att det kommer bli några problem :angel: intalar mig att om jag kan uppfostra några hundra kilo häst så borde jag kunna få det trevligt med en hund också. Har ju hållt på med djur i större delen av mitt liv, men nervöst det ska gudarna ha klurt för sig att det är :o

Hur går det med din nu? Planerar du att ställa henne nått i vår? (kanske hamnar på samma :D)
Min är ju inget utställningsämne enligt uppfödaren, så vi ligger nog lågt på den fronten. Men däremot så tror jag att hon har bra talang för viltspår. Eller - hon får bli det som passar henne bäst!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 399
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 592
Senast: Ginne
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 105
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 309
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hur ska vi tänka? Häst/hundmöte -tillbud
  • Atletix