Status
Stängd för vidare inlägg.
Så kul!
Kan tänka mig att det är "lurigt" att skaffa vallhund, det blir liksom mer än en hund så småningom :D

You don't say... Först blir det en hund. Sen blir det egna får. Sen blir det fler hundar och fler får. Sen kommer man på att nötvallning är fränt, och det är nyttigt att kunna träna lite på ankor. Alltså flyttar det in ankor och kor. Grisar går också att valla. Och det är döhäftigt att valla kor samtidigt som man rider. Och så behöver de nu fyra hundra tackorna en bättre ligghall med mer plats för lamningsboxar och det går inte längre att fodra för hand, så man behöver en ny traktor och kanske en balrivare i taket?

You don't say... Först blir det en hund. Sen blir det egna får. Sen blir det fler hundar och fler får. Sen kommer man på att nötvallning är fränt, och det är nyttigt att kunna träna lite på ankor. Alltså flyttar det in ankor och kor. Grisar går också att valla. Och det är döhäftigt att valla kor samtidigt som man rider. Och så behöver de nu fyra hundra tackorna en bättre ligghall med mer plats för lamningsboxar och det går inte längre att fodra för hand, så man behöver en ny traktor och kanske en balrivare i taket?

Hahaha, precis så jag tänkte! :D
Jag håller mig till wachtel och labrador :D

Så kul!
Kan tänka mig att det är "lurigt" att skaffa vallhund, det blir liksom mer än en hund så småningom :D

Jag har alltid velat ha får, så nu när vi har möjlighet till att ha får så känns det som att vi har möjlighet att hålla en Border Collie glad också! :) Även om det inte blir får förens om kanske ett eller två år.

Jag har alltid velat ha får, så nu när vi har möjlighet till att ha får så känns det som att vi har möjlighet att hålla en Border Collie glad också! :) Även om det inte blir får förens om kanske ett eller två år.

Ja, jag har ju sett att du skrivit om får innan, det var därför jag frågade :)
Så mysigt! Jag skulle gärna vilja ha getter, men det får bli ett projekt längre fram i tiden.

Jag är så glad! Tiken jag väntade valp efter gick ju tom. Efter ett par veckors hektiskt letande efter ny uppfödare med lämplig kull så har vi blivit godkända som valpköpare hos en kennel som har en kull nu. Så i början av maj flyttar det hem en lite schäfertjej till oss. :love::love::love::love::love:

/Lizzie

Ny här! Jag blev med valp för ca en månad sen, en chokladbrun kelpietik som jag döpt till Lara. Hon är än så länge allt jag velat ha i en hund, mycket gas men huvudet på plats! Hon är tuff och väldigt trygg med mycket kamplust - leker var som helst, när som helst och med vem som helst, även om matte kanske är roligast :D

Hon blir 12 veckor idag och jag var och vaccinerade henne igår, jag var lite rädd att veterinären skulle sno henne, haha. Ser fram emot att få utvecklas med denna lilla stjärnan :heart

94Fe1

(Bilden syns inte va?)

Ny här! Jag blev med valp för ca en månad sen, en chokladbrun kelpietik som jag döpt till Lara. Hon är än så länge allt jag velat ha i en hund, mycket gas men huvudet på plats! Hon är tuff och väldigt trygg med mycket kamplust - leker var som helst, när som helst och med vem som helst, även om matte kanske är roligast :D

Hon blir 12 veckor idag och jag var och vaccinerade henne igår, jag var lite rädd att veterinären skulle sno henne, haha. Ser fram emot att få utvecklas med denna lilla stjärnan :heart

94Fe1

(Bilden syns inte va?)
Låter superhärlig! Nej, tyvärr syns inte bilden - vill se! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fått ett erbjudande som ni kan få ge råd kring. Vill ha en hund till men inte en valp så rådfrågat uppfödaren. Hon har nu en ung tik...
Svar
17
· Visningar
1 052
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 273
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 147
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 864
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka