Status
Stängd för vidare inlägg.
Svårt göra collage - ojämnt antal valpar :D
4 veckor idag och börjar bli riktigt mysiga och personligheterna börjar komma fram.
Dom 4 grabbarna till vänster och dom 3 töserna till höger.
Det blev lite blek tanfärg i denna kull och då främst på grabbarna - men viktigast är temperamentet. Två av töserna har superfin färg, en har halvbra färg.
Jag hoppas hitta någon som vill köpa en tikvalpen med bibehållen avelsrätt (en kull), men det är ta mig tusan inte lätt att hitta :crazy: vi får se, hon kanske får gå kvar tills jag hittar rätt person :)
IMG_1472 (1).jpeg
 
Svårt göra collage - ojämnt antal valpar :D
4 veckor idag och börjar bli riktigt mysiga och personligheterna börjar komma fram.
Dom 4 grabbarna till vänster och dom 3 töserna till höger.
Det blev lite blek tanfärg i denna kull och då främst på grabbarna - men viktigast är temperamentet. Två av töserna har superfin färg, en har halvbra färg.
Jag hoppas hitta någon som vill köpa en tikvalpen med bibehållen avelsrätt (en kull), men det är ta mig tusan inte lätt att hitta :crazy: vi får se, hon kanske får gå kvar tills jag hittar rätt person :)
Visa bifogad fil 71592

Dom är bedårande 😍
 
Det kanske inte skall vara blek tanfärg på rasen, men jag tyckte ändå det var snyggt. Fjärde hanen är nog min favorit, färgmässigt.
 
Sparven är nu nästan 6 månader, och oj va stor han blev :rofl: Han är en underbar hund verkligen, väldigt kärleksfull och mysig med oss han känner. Börjar snart kunna våga kalla honom rumsren med :angel:
Jobbar på att inte skälla ut alla människor som kommer för nära (genom att minska hans skepsism så klart, inte genom att ta bort skallet). Tycker han är riktigt fin :love:

10E6E9A5-8949-4EDD-8EE1-38B1D92393AC.jpeg
 
Det kanske inte skall vara blek tanfärg på rasen, men jag tyckte ändå det var snyggt. Fjärde hanen är nog min favorit, färgmässigt.
Jo dom blir lite black and grey istället för black and tan :D jag tycker inte alls färgen är dum själv, men jag har redan lite bleka och/eller mörka hundar med lite tanfärg så jag hoppas kunna spara på en av dom mer färgade tikarna :)
 
Det här med valp 2021 känns hopplöst. Nu har fjärde (!) tänkta kullen gått åt skogen. Antingen verkar det bli en eller ingen frisk levande valp i kullarna jag är intresserad av 😫

Kommer väll sluta med valp 2022 istället 😒
 
Det här med valp 2021 känns hopplöst. Nu har fjärde (!) tänkta kullen gått åt skogen. Antingen verkar det bli en eller ingen frisk levande valp i kullarna jag är intresserad av 😫

Kommer väll sluta med valp 2022 istället 😒
Jag har helt ställt om till 2022, eller 2023... :( Funderar fortfarande på omplacering av annan ras istället. Svårt det där.
 
IMG_20210615_152955_268.jpg

10 veckor idag! :love:

I helgen jobbade jag för första gången sedan vi fick hem Tengil, så sambon fick sköta valp och vuxna hundar på egen hand. Det gick jättebra! Nyttigt för mig, som tydligen får ett väldigt kontrollbehov när vi har valp... :o

Åka bil (första gången sedan vi hämtade honom) var lite besvärligt till en början (vara stilla = aptråkigt = skriiik :angel:) men han insåg ganska snart att bilen är till för lugn och ro, och nästföljande turer var lugna och tysta :)

I övrigt händer det såklart fortfarande massor hela tiden! Han har tidigare varit lite tvekande gentemot en stentrappa här utanför, klivit upp med framtassarna på första steget som mest, men en dag helt plötsligt gick han bara uppför den som om han aldrig hade gjort annat! Han har sedan gått både uppför och nerför den utan tvivel :up:

Idag när vi var ute gick vi förbi ett barn som sköt pilbåge (!) bara ett par meter ifrån oss, knappt något konstigt ens tyckte Tengil :D Sedan passerade vi ett gäng högljudda maskiner och fordon som rustar upp en parkeringsplats i närheten, där ville Tengil helst smita förbi avspärrningen för att kolla på nära håll :laugh:

Överlag en nyfiken grabb, rolig att upptäcka världen tillsammans med :)
 
Jag ser redan en som skiljer ut sig från mängden :D
Haha ja, vet redan vad den kommer få heta, den lär väl komma ut först :D

Så spännande!

Planerar du att sätta ut någon på foder också? Jag tänker att det måste vara sjukt att veta vilken valp som kommer att bli bäst när dom är små bebisar.
Jag kommer inte sätta ut någon regelrätt på foder, utan har några som jag vet att jag kommer kunna använda för de framtida ägarna är införstådda med att jag vill ha det som möjlighet :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 495
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 195
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 631
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 715
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp