Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är det lite utmanande att ha valp 😅 Själv med tre barn och valp som helst skulle vilja hitta på något kul men jag har inte möjlighet idag. Så hon har tagit saken i egna händer och snott saker åt höger och vänster (när slutar dom med det? 😭) När barnen sen ville leka och härja fick valpen helt sonika sitta fast i koppel ute, som tur är tar hon det bra och lägger sig ner 👍 När äldsta dottern skulle vattna äppelträdet blev även valpen helt sjöblöt (eftersom valpen älskar vatten över allt annat) så det resulterade i att stackars valpen inte fick gå in. Herregud, tur dagen snart är slut typ 😂
 
Någon mer som önskar sig ett hamsterhjul deluxe till sin valp ibland?

Zoomies här hemma nu.

Var iväg på gemensam koppelpromenad med ett gäng andra hundar igår, med en ledare som höll i allt.
Valpen tycker det är väldigt obehagligt att ha okända hundar gåendes bakom sig (på relativt nära håll), tror framförallt det handlar om osäkerhet och ovana.
Vill inte att hon ska ha en onödig "hang up" men funderar samtidigt på hur mycket tid jag ska lägga på något som troligen inte kommer påverka oss nämnvärt i vardagen.
Vi gjorde även en spårövning som var väldigt kul!
 
Någon mer som önskar sig ett hamsterhjul deluxe till sin valp ibland?

Zoomies här hemma nu.

Ja! Eller en till hund, gärna vuxen, som kunde leka med henne och sen säga till valpjäkeln att lugna ner sig. Nu har vi i alla fall kört kamplekar och hon har fått söka köttbullar inomhus. Men så nös jag två gånger, och det är tydligen roligt så då är hon igång igen 😂
 
Det är bekräftat, en hanvalp är min (uppfödaren väljer vilken)
I helgen ska jag dit och titta på dem 🥰

Allt är så proffsigt och har tillomed en egen grupp på FB med denna valpkull bara.
Det är en jaktlabrador jag tingat :heart leveransklar v41
 
Ja! Eller en till hund, gärna vuxen, som kunde leka med henne och sen säga till valpjäkeln att lugna ner sig. Nu har vi i alla fall kört kamplekar och hon har fått söka köttbullar inomhus. Men så nös jag två gånger, och det är tydligen roligt så då är hon igång igen 😂
Jag har en vuxen här hemma som började löpa igår och har mest varit grinig de tio senaste dagarna. Det underlättar inte att ha en valp på speed då. :p
 
Det är bekräftat, en hanvalp är min (uppfödaren väljer vilken)
I helgen ska jag dit och titta på dem 🥰

Allt är så proffsigt och har tillomed en egen grupp på FB med denna valpkull bara.
Det är en jaktlabrador jag tingat :heart leveransklar v41
Min uppfödare har en fb-grupp för Lily och hennes syskon också, där är syskonens ägare och uppfödare till nära släktingar med + några till. Det är jättekul att kunna följa de andra, få regelbundna uppdateringar, lära sig mer om släktingarna osv. Många av de som är inblandade i kullen har så enormt mycket kunskap och jag har lärt mig SÅ mycket senaste året tack vare det :love:
 
Min uppfödare har en fb-grupp för Lily och hennes syskon också, där är syskonens ägare och uppfödare till nära släktingar med + några till. Det är jättekul att kunna följa de andra, få regelbundna uppdateringar, lära sig mer om släktingarna osv. Många av de som är inblandade i kullen har så enormt mycket kunskap och jag har lärt mig SÅ mycket senaste året tack vare det :love:

Va bra! Precis vad jag hoppas på, att vi även kan ses i framtiden :)
Uppfödaren delade när de klipper klorna på valparna o de somnar i knät :heart

Det är en ny ras för mig men uppvuxen med jaktsettrar så helt noob är jag inte i jaktsvängen 😅
 
Va bra! Precis vad jag hoppas på, att vi även kan ses i framtiden :)
Uppfödaren delade när de klipper klorna på valparna o de somnar i knät :heart

Det är en ny ras för mig men uppvuxen med jaktsettrar så helt noob är jag inte i jaktsvängen 😅
Jag hoppas på att kunna träffa Lilys familj någon gång, men det innebär tyvärr att jag måste resa till USA så det är inte helt enkelt... Hade dock varit SÅ häftigt att kunna åka dit och att även se Lilys syster + släktingar jaga hare på riktigt (de har sådant där). Säga vad man vill om sådan jakt, men jag skulle gärna se salukis verkligen göra det de är skapta för nu när det fortfarande är möjligt.
 
Harry är så himla glad och gullig 😍
Blommar ut mer varje dag med lek och bus.
Kissa utomhus är dock fortfarande omöjligt 😅
Han känns dock mer envis än rädd nu. Älskar promenader och springer på med glad svans och undersöker allt.
Ute på gräsmattan gör han allt utom att kissa, känns som vi är ute hela tiden, han är helt obekymrad, roar sig själv eller så sätter han sig och tittar.
Så är vi inne och efter fem minuter kissar han på mattan 🤯
Får väl torka kiss de närmaste 14 åren då 🙃
 
Harry är så himla glad och gullig 😍
Blommar ut mer varje dag med lek och bus.
Kissa utomhus är dock fortfarande omöjligt 😅
Han känns dock mer envis än rädd nu. Älskar promenader och springer på med glad svans och undersöker allt.
Ute på gräsmattan gör han allt utom att kissa, känns som vi är ute hela tiden, han är helt obekymrad, roar sig själv eller så sätter han sig och tittar.
Så är vi inne och efter fem minuter kissar han på mattan 🤯
Får väl torka kiss de närmaste 14 åren då 🙃
Om du lär honom att kissa på en kisspad och sen tar med den ut kanske? Oavsett är det trevligare med kiss på paden än på mattan. 😅
 
Om du lär honom att kissa på en kisspad och sen tar med den ut kanske? Oavsett är det trevligare med kiss på paden än på mattan. 😅

Det har jag testat, den ligger på gräsmattan, han brukar nosa på den när vi är ute men inte mer än så
Som tur är har han valt trasmattan i köket, lätt att tvätta i maskin 😁
 
Om jag sticker under den när han kissar, annars inte.
Jag tog ut en han hade kissat på för att han skulle känna sin egen lukt eftersom han alltid kissar på samma ställe inne.
Då hade jag nog gjort en liten hage täckt med kisspads och satt honom där när ni kommer in.

Men oavsett vad så går det över. Nån gång. 😁😂
 
E3F9DCAA-BA65-4620-9B98-1230E345C11E.jpeg

Alltid nån som är glad när man kommer hem 😍 Snart 9 månader och go och glad 🤩 Har påbörjat agilityträningen, springer tunnlar med stor entusiasm 😂
 
@Bison jag har aldrig stått på en gräsmatta så som jag läst om här på Buke med mina valpar. Jag har gått promenader från start, inte så långa men vi har inte stått still på samma gräsmatta. Mina valpar har blivit rumsrena snabbt.
 
@Bison jag har aldrig stått på en gräsmatta så som jag läst om här på Buke med mina valpar. Jag har gått promenader från start, inte så långa men vi har inte stått still på samma gräsmatta. Mina valpar har blivit rumsrena snabbt.

Vi går promenader flera gånger om dagen 😊
Han tycker det är jättekul att gå ut men kissar det gör han inte. Han pinnar bara på med svansen i en glad båge, tittar på folk och hundar, nosat i kanter, jagar löv osv.
Tar ut honom på gräsmattan emellan promenaderna efter sömn, mat och lek, men det verkar totalt menlöst, det enda som händer är att han blir upprörd när han inte får gå in.
Idag har vi lekt med leksak på innergården, det var också jättekul, men sen vill han gå in.
Tar upp och går ut med honom om jag ser att han hukar sig för att kissa på mattan och bär ut honom, då kniper han igen och håller sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 245
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 904
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 032
Senast: Farao
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 840
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp