Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi går promenader flera gånger om dagen 😊
Han tycker det är jättekul att gå ut men kissar det gör han inte. Han pinnar bara på med svansen i en glad båge, tittar på folk och hundar, nosat i kanter, jagar löv osv.
Tar ut honom på gräsmattan emellan promenaderna efter sömn, mat och lek, men det verkar totalt menlöst, det enda som händer är att han blir upprörd när han inte får gå in.
Idag har vi lekt med leksak på innergården, det var också jättekul, men sen vill han gå in.
Tar upp och går ut med honom om jag ser att han hukar sig för att kissa på mattan och bär ut honom, då kniper han igen och håller sig.
Det är tur att valpar är söta, annars hade man aldrig stått ut :D

Hoppas Harry snart kommer på att det är okej att kissa ute istället.
 
Det är tur att valpar är söta, annars hade man aldrig stått ut :D

Hoppas Harry snart kommer på att det är okej att kissa ute istället.

Ja 😁❤️
Men tänker nog bara ta honom på korta promenader och strunta i gräsmattan annat än för att gå ut där och leka.
Känns bara som det skapar stress och obehag för båda.
Promenaderna är åtminstone roliga, även om han inte vill kissa än så länge.
 
Ja 😁❤️
Men tänker nog bara ta honom på korta promenader och strunta i gräsmattan annat än för att gå ut där och leka.
Känns bara som det skapar stress och obehag för båda.
Promenaderna är åtminstone roliga, även om han inte vill kissa än så länge.
Min valp tyckte också det var jätteläskigt att kissa ute, hon gjorde det helst helt sittande eller liggandes första tiden. Tror också det bara är tid som behövs och att göra det på ett sätt som innebär minst stress.
 
En gång per natt får jag gå ut och kissa Yoda, runt Kl 3-4. Men nu har han börjat somna om snabbare vilket är skönt. Fy sjutton för att behöva gå ut mitt i natten :p

Redan efter tre dagar började han säga till vid altandörren när han behövde gå ut. Det har blivit två olyckor inne på snart en vecka. Så lyxigt har jag aldrig haft det!

Men jisses vad man glömmer fort - tänderna!! Det blir några tjuvnyp per dag när han vill leka. Eller smärtan när han missbedömer avståndet till leksaken och råkar bita i handen. Vad ont det gör! :rofl:
 
@Bison jag har aldrig stått på en gräsmatta så som jag läst om här på Buke med mina valpar. Jag har gått promenader från start, inte så långa men vi har inte stått still på samma gräsmatta. Mina valpar har blivit rumsrena snabbt.
Heller aldrig stått i trädgården för valpen ska kissa här är det också ut i trädgården och gör vad du vill plus promenader från start.

Valparna har blivit rumsrena utifrån deras egen förutsättning en del ganska omgående en del uppåt ettårsåldern (har liten ras)
 
Heller aldrig stått i trädgården för valpen ska kissa här är det också ut i trädgården och gör vad du vill plus promenader från start.

Valparna har blivit rumsrena utifrån deras egen förutsättning en del ganska omgående en del uppåt ettårsåldern (har liten ras)
Precis. På tomten få valpen röra sig och göra vad den vill, kissar och bajsar den är det toppen.
 
Om allt går enligt plan (dvs att hon växer sig korrekt) så flyttar den här prylen hit om sisådär 7 veckor :up:

1663082488210.jpg
 
Spock har hunnit bli sex månader nu, vart tar tiden vägen?
Igår var vi iväg och strosade lite i samhället bara han och jag då jag ändå skulle till djuraffären. Han tycker det ovant med alla människor (utan hund!), bilar, cyklar, rollatorer, barnvagnar m.m. men går gärna fram och undersöker allt som ser nytt och spännande ut.
Idag ska vi till fårhagen en sväng och kika på lite får tillsammans med Tay och syrran med sina hundar.

Spock och Tay nu på morgonen
20220914_082825.jpg
 
Trodde först att Tams syskons matte fått åldern om bakfoten när hon lade ut "grattis på femmånadersdagen!" på facebook. Tam är klar med tandbytet sen ett par veckor tillbaka, har bytt klart sin päls, öronen verkar ha stabiliserat sig och jag var heeelt övertygad om att han fyllde 6 månader nu. Aldrig haft en valp som var klar med tandbytet vid 4½ månads ålder!

Nä, de fyllde 5 månader i söndags.

Min lillgamla valp ❤️
 

Bifogade filer

  • IMG_2552.jpg
    IMG_2552.jpg
    304,2 KB · Visningar: 36
Idag har vi varit hemma hos sambons föräldrar med Harry. Där fick han träffa deras lilla Chihuahuablandis som är tre år och väldigt snäll.
Harry var lite gruffig i början men det släppte snabbt och sen var det superkul! Har sprungit runt en hel massa och busat 😍
Inga problem att hälsa på resten av familjen och sov gott i mitt knä när vi fikade för att sen busa en stund till. Tittade på familjens höns och får och hälsade fint på deras katt. Så duktig kille ❤️
Kissa gjorde han dock inte trots att han var ute i flera timmar och det var åtta timmar sen han kissade senast 😅
En liten jäkel på att hålla sig och envis som synden när det kommer till kisseriet.
 
Igår skulle jag in på ett ärende i stan och passade på att ta med mig fröken valp för lite miljöträning. Mycket imponerad av henne med tanke på att vi inte varit i stan så ofta 👍 Massa saker att lukta på och mycket grejer att titta på såklart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
Svar
10
· Visningar
1 176
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 439
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 973
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 294
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp