Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon tog fram kopplet, Harry hoppade upp och la sig i fönstret.
Det är bra för mig tack, behöver inte gå ut mer idag.
Snöblandat regn och rusk, bättre inne 😁

IMG_20221117_140719.jpg
 
Harry har ätit något snusk ute då magen är inte på topp 💔
Han dricker bra och kräks inte, lika pigg och glad som vanligt. Har börjat ge fortiflora och ska köpa avmaskning på vägen hem så hoppas jag att det ger sig.
Han får följa med till djursjukhuset med Kantarell som vanligt så är han inte bättre ska jag kolla om de ha något bra för magen där 😊
 
Köpte canikur på vägen hem och det gav resultat direkt, nu börjar skiten se ut som vanligt igen 🙏
Han äter bra, fått lite kokt ris och några kulor mat varannan timme så det inte ska bli för mycket på en gång och kaos i magen.
Tänkte ge fortiflora en månad eftersom han äter så mycket snusk ute så magen får lite hjälp på traven. Försöker såklart hindra honom men han är så jäkla snabb 😅
Avmaskade även igår.
 
Jau, igång o sover inte hela nätter igen 🙃
Kan va för storasyster inte är här.. men va uppe 04 sen vakna han igen men försökte få han o somna om. Lyckades o sen vakna han 06.30 o då somna han inte om 😅
Han är inte så aktiv mellan 20-22 men lite och jag går en promenad vid 22 innan vi lägger oss.
Idag kom första snön o han vägra gå ut o kissade på trappen 😂
Men sen va vi ute nyss 20 min o då lekte han runt endel.
Han har ingen direkt kompis att busa med.. min äldre hund är han för hårdhänt med så hon vill inte.
Skulle behöva hitta en trevlig hund i närheten som vill busa ibland.
 
Varit hos en kompis och träffat hennes dvärgpudel. Den är lite svår med andra hundar men med Harry gick det jättebra 😍
De lekte massor, först ute och sen inne, fullt ös.
Vi bor nära varandra och kan umgås ofta, så himla roligt att de funkar så bra, både för två och fyrbenta 😁
IMG_20221119_145037.jpg
 
Varit hos en kompis och träffat hennes dvärgpudel. Den är lite svår med andra hundar men med Harry gick det jättebra 😍
De lekte massor, först ute och sen inne, fullt ös.
Vi bor nära varandra och kan umgås ofta, så himla roligt att de funkar så bra, både för två och fyrbenta 😁
Visa bifogad fil 105842

Det är så kul med kompisar som också har hund, i alla fall när hundarna funkar ihop. Älskar att se när de leker och busar tillsammans! Vår hunds valpkompis har tyvärr varit skadad men jag hoppas den är på bättringsvägen snart.
 
Det är så kul med kompisar som också har hund, i alla fall när hundarna funkar ihop. Älskar att se när de leker och busar tillsammans! Vår hunds valpkompis har tyvärr varit skadad men jag hoppas den är på bättringsvägen snart.

Ja 😍
Vi umgås ganska mycket så det underlättar väldigt mycket att hundarna kommer överens. Det gick jättebra med Ruben också som tur var, han lekte dock inte med henne.
Harry tyckte hon var lite vek 😁
De sprang och jagade varandra en halvtimme, sen var hon helt slut och låg och flämtade iäen halvtimme, Harry var helt oberörd trots att han sprang mest 😂
Men så han ju väldigt lätt i kroppen med långa ben.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 243
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 899
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 018
Senast: Farao
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 839
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp