Bukefalos 28 år!

Om tre dagar görs UL på tiken som är parad med en hane från mig, och idag fick jag den här bilden, på tiken från mig som är dräktig. Så oväntat starka känslor att se de små kropparna, "mina barnbarn". Hur ska jag kunna låta bli en av dem?
Är det valpar eller alien i magen :cautious: :laugh: . Klart du ska ha en valp!
 
Åh, råkade gå in på min rasklubbs fb-grupp där det ligger en valpkull ute med två obokade valpar :love: Meeeen, det passar dåligt med valp just nu, så får vänta tills det blir valpar på den kombination jag "egentligen" ska ha (dvs vår egen hane med en tik som jag verkligen gillar). Men shit vad svårt det är att inte impulsköpa en valp! :D
 
Åh, råkade gå in på min rasklubbs fb-grupp där det ligger en valpkull ute med två obokade valpar :love: Meeeen, det passar dåligt med valp just nu, så får vänta tills det blir valpar på den kombination jag "egentligen" ska ha (dvs vår egen hane med en tik som jag verkligen gillar). Men shit vad svårt det är att inte impulsköpa en valp! :D
Världens sötaste podd låg ute som obokad (men nu verkar det som om någon som redan tingat ur kullen ändrat sig vilken av valparna den ville ha, så nu är det inte lika suget längre)
 
Hon är hemma 🥰
Introduktionen till de andra hundarna har gått fint och hon har sovit som en stock i natt - 23-06.30 :laugh:
IMG_1783.jpeg
 
Fina lilla Dalia ♥
Det går så bra med allt - möjligen är bilåkandet ingen hit fortfarande, ganska gnälligt, men det blir bättre för var dag. Hon hoppar gärna in i bilen (får alltid en godbit där) men efter en stund piper hon lite.
Hon har börjat säga till när hon behöver gå ut senaste dagarna och har blivit vän med katterna!
IMG_5835.jpg
 
Da Princess Diva snart ar 12 ar gammal och jag nu har hittat flera knolar pa henne vet jag att det snart ar dags. :cry: Maken pushar for att jag ska borja leta efter nasta hund och det kanns lattare nar jag sitter och kolla pa valpar och olika kennlar och forsoker hitta positiva resultat av det hela.

Princess Diva, den svaraste hund man kan ha ... men som hon kranglat sig in i mitt hjarta ... Men nu tittar jag pa en Golden Retriever, en som ser ut som den vi hade nar barnen var sma och har battre halso status an de vanliga "golden", Golden retrievers vi har har. Och jag ser fram emot att trana AKC lydnad igen.:)

Da jag vet hur duktiga manga har ar pa att lasa halso status, vad tror ni om den har kenneln? Amber Meadows English Cream Golden Retrievers
Det ar den enda i Oregon dar jag hittar foraldra djurens halso status direkt i presentationen online.
 
Senast ändrad:
@hastflicka - min spontana reaktion är att några av hundarna är väldigt ”skinniga” med lös hud, hängande mungipor osv (t ex Frankie). Det finns några på sidan som är torrare också (t ex Ladybug). Detta med lös hud är något vi ser på cocker lite för ofta och som kan leda till t ex läppvecksexem och sådant är inte kul. Det är en sak jag skulle titta på generellt, att föräldradjuren inte har för mycket löst skinn.

Det är ju positivt att de publicerar hälsodatan direkt på sidan. Sen är det ju svårt när man inte vet hur excellent, good och fair på höfter förhåller sig till de system som används här. Samma med armbågar.
 
Da Princess Diva snart ar 12 ar gammal och jag nu har hittat flera knolar pa henne vet jag att det snart ar dags. :cry: Maken pushar for att jag ska borja leta efter nasta hund och det kanns lattare nar jag sitter och kolla pa valpar och olika kennlar och forsoker hitta positiva resultat av det hela.

Princess Diva, den svaraste hund man kan ha ... men som hon kranglat sig in i mitt hjarta ... Men nu tittar jag pa en Golden Retriever, en som ser ut som den vi hade nar barnen var sma och har battre halso status an de vanliga "golden", Golden retrievers vi har har. Och jag ser fram emot att trana AKC lydnad igen.:)

Da jag vet hur duktiga manga har ar pa att lasa halso status, vad tror ni om den har kenneln? Amber Meadows English Cream Golden Retrievers
Det ar den enda i Oregon dar jag hittar foraldra djurens halso status direkt i presentationen online.
Har du kollat på amerikanska forum? Man kan ju såklart inte lita 100% på allt man läser men ändå intressant. Hittade t.ex. den här tråden där någon pekar ut att vissa av hundarna saknar hälsotester: Länk.

Verkar helt omöjligt att hitta en bra uppfödare i USA, så önskar dig lycka till 😅
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 367
Senast: Tonto
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 494
Senast: Fetaost
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
66 020
Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
526
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp