Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det blir ingen valp i år som jag tidigare skrev. Planerna ändrades hastigt när jag fick möjlighet att bli fodervärd åt en två-årig mellanpudeltik ifrån samma kennel som jag har min andra hund ifrån. Nu har vi haft en vecka ihop och det går mycket bättre än jag vågat hoppas. Pudelflickorna är nu helt bekväma med varandra, första dagarna var det lite stelare och enstaka små morr ifrån Cindi. Nu busar de ihop, sover ihop och verkar gilla varandra.
Alla uppfödare jag känner inkl mig själv klipper klor på våra valpar 1 gång i veckan from v1. så dom flesta valpar är vana vid detLilla fröken har kommit till ro nu, det är full fart mellan rummen och riktiga bus (och bit)ryck! Klippte klor på framtassarna igår för att skona oss då de var lite långa och mycket vassa. Tog nyss resten bak. Hur ofta klipper ni andra? Ska man ta en om dagen för att avdramatisera eller sprider ni ut det mer? Hon har ju ingenting alls emot att tuben med gokräm kommer fram och bryr sig inte om knipset.
Idag åker husse till pappa så nu blir det lite hårdare bud när jag duschar tex. Inget substitutsällskap. Hönsen ska tas om hand och då får hon vänta utanför osv. Men det ordnar sig säkert!
Visa bifogad fil 166616
Jag kan konstatera att att Trassel definitivt inte är över stimulerad. Max. 5 min ”träning” där han väljer. Vi kan ha gjort 5 sitt och jag är klar. Då krafsar han på mg och vill fortsätta. Helst lägga rätt tass i rätt hand. Antagligen den enklaste vägen till godisenEller så sätter han sig som ett ljus och stirrar på mig. ”Matte se vad duktig jag är’ eller verkar fundera på om han ska snurra ett varv men det är han ännu inte så van vid men vi kanske kan göra momentet 1-2 gånger för att ha längtat och energin kvar. Han försöker lura mig till inkallningssignal. Det gjorde Alvin också, dom är inte dumma dom små men jag har tålamod och lika envis.
Det är lite svårt att få honom bredvid mig när Milou kör på som en bulldozer så vi ska träna utan Milou. Jag är dock rätt nöjd baras han rör på sig. Allt löste sig rätt fort, han fick börja gå lös på tomten, han och Milou leker i full fart på altanen och där får dom komma och gå som dom vill, blandar sola med skugga och samtidigt har våra små promenader börjat fungera och gör stor skillnad när vi kommer längre än 100 meter på 40 minuter. Nu är det fortfarande korta sträckor men han rör på sig.
Päls och hudvård har fungerat toppen. Är vi ute hela dagen får han ha overall eller tröja, inte för värmen men han har lite torr hud som jag tar hand om men tills han varit ute lite mer naken och får han solbränna skyddar jag honom med makalöst fula kläder.
Dom bodde hos mina föräldrar ett tag och dom sa att han är världens finaste och charmigaste valp och att jag inte behöver vara jätte ledsen inför att ha varit tvungen att avboka det jag planerat när jag skjutit fram och fram olika valpkurser för dom tycker han kan kan tillräckligt men jag vill ha träningen i att fokusera på mig bland andra humdar men får åka till klubben själv. Jag har aldrig gått valpkurs innan heller och Alvin och Milou blev ju fina grabbar ändå. Så skillnaden är helt enkelt att kunna vara ute mer