Valp som börjat kissa inne..

Breakdance

Trådstartare
Nu behöver jag hjälp och råd, det här funkar inte.

För att börja från början, valpen är född i april -12, min egen uppfödning (i en kull på 5), tiken är oxå kvar i hemmet.
Att få valparna rumsrena har aldrig varit problem för oss, vi sålde fyra st så gott som rumsrens valpar i somras, våran har heller inte gjort inne om det inte blivit onödigt lång tid mellan rastningarna (vårat fel alltså)
Han har sen i september varit helt ren på nätterna, klarar sig utan problem på kvällskiss vid 23 och morgonkiss vid 07.
Hundarna har hela tiden sovit i vårat rum, i egna bäddar.
Nu håller vi på och renoverar huset och det rum vi haft ska dottern istället ha.

I samband med att vi byter rum så har vi bestämt att det är slut på samsovningen för hundarna (dom har sina dagbäddar i vardagsrummet att sova i istället) detta för att vi i April väntar tillökning i form av bebis och fick rådet att vänja av hundarna NU istället för att skapa avundsjuka i form av utflytt när bebis anlänt.

Här kommer problemet- valpen kissar inne VARJE natt, det känns som en ren protestgrej då det första nätterna var direkt utanför våran sovrumsdörr.. Tiken vet jag ligger där hon ska, hon har liksom ingen anledning att inte sova på nätterna men valpen går mig på nerverna!

Har nån något förslag på vad man ska göra?
 
Sv: Valp som börjat kissa inne..

Känns lite långsökt att valpen skulle tänka: "Jag är deporterad, nu ska de minsann få...."
Jag tror mer på en ren omställning, saker och ting är inte som de brukade. Renovering i sig, med målarlukt, kanske ljud av verktyg och ägare som ängnar sig åt annat än lilla puppy-gull. Som grädde på moset ska man sova utan matte och husse.
Så jag tror inte det är ett medvetet val från hunden sida, jag skulle börja om med rumsrenhetsträning, begränsa utrymmet, gå ut sent, upp tidigt, kanske en snabbis mitt i natten och så.
 
Sv: Valp som börjat kissa inne..

Backa rumsrenhetsträningen alt. ta in hundarna i sovrummet igen.
Jag skulle våga satsa rätt mycket på att det är osäkerhet/stress över att inte få sova inne hos er, speciellt eftersom hemmiljön förändras i övrigt samtidigt som tryggheten av er försvann.

Nyfiken fråga bara :)
Hur kommer det sig att hundarna inte får sova i erat rum efter ni fått tillökning?

/Camilla
 
Sv: Valp som börjat kissa inne..

Haller med.

Ett alternativ till en stangd dorr ar en grind i dorren, som far vara oppen och en kompost hage med hundbaddar for att begransa utrymmet sa hundarna kan bade se och hora er i sovrummet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 231
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 251
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 960
Senast: LelleLilla
·
Övr. Hund Vi har en King Charles Cavaliertjej som nyss fyllt 7 månader. Sen hon kom hem till oss har hon varit duktig på att sova hela nätterna...
Svar
13
· Visningar
6 587

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp