Valp som kissar i soffan och sängen

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare soifa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 4 729
S

soifa

Hejsan.

Har ett problem med min 5 månader gammla valp som ännu inte är rumsren. Bor uppe i norrland där det fortfarande är full vinter så det har varit riktigt svårt att få henne kiss aoch bajsa ute.
Hur som helst så får jag ut henne rätt mycket men senaste veckan har hon börjat kissa i soffan och på sängen. Vet inte alls hur jag ska göra för att få henne att sluta upp med detta beteende . Alla "olyckor" händer numera där. Aldrig på golvet.
Har dessutom en 3 år gammal tik som började löpa förra veckan, och undrar om det kan ha något med detta att göra? Att hon känner hennes lukt?

Någon som har haft samma problem med detta och fått bukt på det?

Tacksam för hjälp /Sofia

Sv: Valp som kissar i soffan och sängen

Vad är det för ras??

Bor själv i norrland och valpkullen jag hade i vintras kissade och bajsade flera ggr/dag utomhus i snön från att de var runt 6 veckor gamla och började att få gå ut. Och fauvar har inte direkt tjock päls..

Att hon kissar och bajsar i sängen är ett stort problem och vore jag du skulle jag se till att hon under inga omständigheter kommer åt sängen och träna rumsrenheten stenhårt.

Hon är en Prazsky Krysarik. Har väldigt tunn päls. När jag hämtade henne vid 12 veckors ålder hade hon aldrig varit ut och kissat eftersom uppfödaren inte fått ut dom.
De tre första veckorna jag hade henne hade vi -30 grader och de efterföljande runt -20. Hon skrek bara när hon var utomhus.
Det är först de senaste två veckorna som vi bara haft nån minusgrad och nu får jag ut henne åtminstone.

Min andra hund får vara både i sängen och soffan så det har ju blivit samma sak för valpen. Förstår bara inte varför hon börjat gra det första nu?
Tror du det kan ha något med löpningen att göra?

Hejsan.

Har ett problem med min 5 månader gammla valp som ännu inte är rumsren. Bor uppe i norrland där det fortfarande är full vinter så det har varit riktigt svårt att få henne kiss aoch bajsa ute.
Hur som helst så får jag ut henne rätt mycket men senaste veckan har hon börjat kissa i soffan och på sängen. Vet inte alls hur jag ska göra för att få henne att sluta upp med detta beteende . Alla "olyckor" händer numera där. Aldrig på golvet.
Har dessutom en 3 år gammal tik som började löpa förra veckan, och undrar om det kan ha något med detta att göra? Att hon känner hennes lukt?

Någon som har haft samma problem med detta och fått bukt på det?

Tacksam för hjälp /Sofia

Om min hund hade kissat i MIN SÄNG eller soffa hade jag fan pissat tillbaka..:Dtio gånger värre för den delen..:D:D

Fast hur kan man inte "få ut" valpen?!

Ta på den ett täcke, lyft upp den, bär ut den, sätt ner den på marken och se till att den håller sej i rörelse!

Du behöver ju inte vara ute så många minuter per gång!

Sätt sedan upp begränsningar - ex. kompostgaller - så att valpen inte kommer åt rum med mattor/möbler när ni inte har den under konstant uppsikt!
För varje gång den lyckas pinka på fel ställe desto mer befäst blir beteendet!

/Swat

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: Blyger
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 371
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka