Valp som skakar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Instant
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 3 744
I

Instant

Igår hämtade jag min lilla dvärgpinscher-valp och jag tycker att hon skakr mycket (inte bara ute). Varför gör hon det?

Sv: Valp som skakar

Annars är hon en pigg, nyfiken och allmänt glad valp. Jag tycker att hon börjar skaka mest när hon har busat, lekt och verkar vara lite trött. Kan det ha någonting med sömn att göra?

Sv: Valp som skakar

hejsan!
Min dp-tik darrade också mkt som liten fast gjorde ingen antydan på att vara varken frusen eller nervös.
Hörde mig för lite med uppfödare och veterinärer och de sa att det var vanligt bland framförallt små raser att skaka/darra i valpåldern, men ingen viste riktigt varför.
Har en kull valpar på fyra dp nu varav en darrar mer än de andra, fast hon är lika dan i tempramentet och det kan knappast bero på att hon är rädd så tuff och leken hon är;)

Liknande trådar

Övr. Hund Valpen har kissat en rejäl pöl på min fina lilla sovrumsmatta :( En ryamatta :( Körde den i tvättmaskinen precis och nu luktar den...
Svar
5
· Visningar
363
Senast: _Zacke_
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 247
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 584
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat... 2
Svar
20
· Visningar
2 070
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V