• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare DeZemBer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 801
D

DeZemBer

På tisdag får vi åka och hämta honom! :) Har haft hund tidigare, men ej valpar, så jag sitter och funderar och funderar över saker jag glömt /borde göra. Vi har gömt alla sladdar, har köpt nya filtar, leksaker, borste osv.
Idag ska vi åka till djuraffären och köpa halsband. Han är hela 11 cm runt halsen nu :love:
Har även pratat med uppfödaren och vi ska åka och köpa samma foder som hon har använt...
Är det något mer jag bör tänka på?
Det är så pirrigt ;)

{AF97C00A-9F64-4A3A-AD86-8AF41BB6C211}_tmb.jpg

{141EF146-BD28-424B-B56D-7BE00A608C65}_tmb.jpg

Sv: Valp!

DeZemBer skrev:
På tisdag får vi åka och hämta honom! :) Har haft hund tidigare, men ej valpar, så jag sitter och funderar och funderar över saker jag glömt /borde göra. Vi har gömt alla sladdar, har köpt nya filtar, leksaker, borste osv.
Idag ska vi åka till djuraffären och köpa halsband. Han är hela 11 cm runt halsen nu :love:
Har även pratat med uppfödaren och vi ska åka och köpa samma foder som hon har använt...
Är det något mer jag bör tänka på?
Det är så pirrigt ;)

{AF97C00A-9F64-4A3A-AD86-8AF41BB6C211}_tmb.jpg

{141EF146-BD28-424B-B56D-7BE00A608C65}_tmb.jpg

så söt!!!
vad är det för ras?
svårt att se på bilderna..

jadu vad ska man tänka på?

Jag tycker att det är viktigt att ha en plats som är valpens redan från början ,en hundsäng el likn bestäm ett bra ställe som den sedan
har kvar som sin plats.

Sedan tycker inte jag att man ska bjuda hem allt och alla det
första man gör, visst vill man visa sin lilla valp men vänta tills den
har blivit lite mer hemmastadd..

ja vad är det mer?
att rasta den efter lek, sömn och mat ( det vet du säkert ;) )
Att när den gjort ifrån sig ute berömma massor och stanna kvar
ute lite till ( så att inte valpen tänker; jaha, när jag kissat/bajsat så måste jag in direkt..) gör den ifrån sig inne, ut med den direkt.

jag kommer inte på något mer nu, du vet säkert det mesta redan! :)

lycka till och berätta gärna hur det går!!

mvh julia

Sv: Valp!

Tack :)
Det mesta vet jag nog redan, men jag vill höra det en gång till för säkerhets skull så jag inte glömmer något :)

Det är en blandras,
Pappan Rottweiler /Berner Sennen och Mamman Schäfer/Eurasier.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 584
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
850
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 148
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka