Valparnas utställningspremiär

Gnist

Trådstartare
Var det dags för idag. Plockade upp Buke-Minerva efter vägen och stoppade in henne i baksätet med mina 2 pladderkusar till döttrar :angel:

Väl på plats, så tyckte Kirrin att allt skulle skällas på och det tog ett tag för henne att coola ner sig.

Minerva & Cujo tog det hela med ro. Vilket även Cujos syster Rageing Rose gjorde.

Efter en evighetsväntan (det gick inte fort i ringen) så var det då äntligen Cujos tur. Han flamsade lite och var lite seg till en början. Sedan skulle domare känna på kulorna och hon hittade bara en :eek: :eek:
Vet dock att båda finns där, så jag fick leta reda på bägge åt henne..Om det tyckte Cujo :crazy: Hur som haver, så kände hon vid 2 tillfällen helt på egen hand att båda kulorna finns på plats.

Cujos resultat

4 månader. Vackert huvud och uttryck. Proportionerlig välbyggd kropp. Snygg svans. Mkt trevligt temperament. Välvisad 1, HP, BIM-valp

Sedan var det bara att skubba iväg för att byta hund, för på tur stod Kirrin mot Rose. Kirrin sprang och kikade på både Rose och hundarna runt ringen, men skötte sig överlag mycket bra.

Kirrins resultat

5 månaders tikvalp med vackert huvud och uttryck. Proportionerligt rastypiskt byggd. Mkt vacker päls för sin ålder. Mkt lovande valp. Välvisad. 1, HP, BIR, BIG-5

Lilla Rose fick också en jättefin kritik, men då Kirrin är mer färdig i kropp och päls, så vann hon denna gång.

Sedan var det några hundar innan Minerva skulle in, så matte hade tid att springa och röka, samt att få fart på henne. Hon knölade nämligen in sig under en av stolarna och sov hur gott som helst..

Minervas resultat

Vacker feminin tik med bra huvud och uttryck. proportionerligt byggd. Härlig valppäls. Trevligt temperament. Travar med härligt steg. Välvisad. 1, HP, BIR, BIG-3

"Tvingade" stackars Buke-Minerva att gå med Kirrin i gruppfinalen och det gick ju hur bra som helst :banana:

Valparna skötte sig jättebra, förutom Kirrin i början då som skulle skälla lite mer än vad matte tyckte var nödvändigt :devil: :D

De kunde slappna av och sova allihopa, trots allt liv runtomkring, vilket jag gillar..

Tyvärr kan jag inte bjuda på några bilder :( , då det av någon anledning bara kommer upp att kameran är tom på bilder, fast det bevisligen finns 148 bilder på den :crazy:

Ska se om jag kan fixa det under dagen i morgon :cool:
 
Sv: Valparnas utställningspremiär

Aha, det är på utställning du har hållit hus i dag :)

Grattis till fina resultat!
 
Sv: Valparnas utställningspremiär

Jupp..Klev upp runt 05:00 i morse :crazy: :crazy:

Jo, det gick bra, men det viktigaste var ju att de inte hade problem med miljön och alla hundar runt omkring :bump:

Domaren var knappast någon spetskännare heller om man ska döma efter hur hon dömde vissa andra spetsar :devil: Därav de något knapphändiga och odetaljerade kritikerna :cool:

Jag for mest det för att det var bra miljöträning för valparna och för att se hur Cujos ena syster blivit. Jättefin var hon, men precis som Cujo så är hon rätt gänglig för tillfället, men kanonbra vinklar, överlinje huvud och uttryck och en fin svansansättning gjorde att hon fick HP och en bra kritik även hon :banana:

Bara jag får in bilderna på datorn, så kommer det ett gäng :angel:
 
Sv: Valparnas utställningspremiär

va kul att premiären gick så bra , både att de var lugna o fick jättefin kritik...

jag längtar så till jag oxå får börja ställa igen men nu är det inte så långt kvar.. Vi hämtar en liten Jänta :love:
P3110008.jpg
[/IMG]
till påsk i Lycksele o samma helg föds Jämthanens första kull som vi då får en parningsvalp ifrån(om det blir några tikar förstås..)
prillan
 
Sv: Valparnas utställningspremiär

Kul :) :banana:

Varför inte en hane som parningsvalp??

Nej, nu har gubben sin hane som han alltid velat haft o han är helt underbar men jag vill helst ha tikar (vill ju kunna få lite bebisar:love: ju om de blir bra) så jag hoppas det blir några tikar dels ska tikägaren behålla en tik själv o det är ju alltid kul att få ha några o välja mellan. det kunde vi inte göra med första valpen så det är lite chansning ,men den valpen är vald rent stammtavle mässigt. tyvär dubbelt Jeppeblod i 5 led(gör väl inget säger många:p ) men INTE släkt på någotvis med vår hane om vi skulle vilja para i framtiden.
prillan
 
Sv: Valparnas utställningspremiär

Åhh, verkar gått bra för er idag! Grattis från mig å småtjejerna :bump:

Själv har jag varit iväg och parat Nikita. Hon blev riktigt kär i sin kavaljer och de somnade med huvuden brevid varandra medn de satt ihop :eek: Hur nu det gick till vet jag inte... :confused:
 
Sv: Valparnas utställningspremiär

Dottern är en hjälpsam fotograf, men tyvärr inte så superduktig på att fota ännu, så ni får ta det som det är ;)

Cujo

Cujo_i_ringen_2.jpg


Cujo_myser_2.jpg


Kirrin
Kirrin_1_1.jpg


Kirrin_2_2-1.jpg


Kirrin_huvud_2_2.jpg


Minerva
Minerva_1_2.jpg


Minerva_2_2.jpg


Och en mycket nyfiken Saga (aka Rageing Rose - Cujos kullsyster)
Saga_3_2.jpg
 
Sv: Valparnas utställningspremiär

alltid lika kul med bilder från dig :D
å nu va det ännu roligare då jag va me och känner igen alla bilderna :D

Hehe såå farligt pladdriga va dem väl inte :angel: hihi
 
Sv: Valparnas utställningspremiär

:rofl: :rofl:

Båda är rätt pladdriga och speciellt det lilla trollet :D
 
Sv: Valparnas utställningspremiär

Eh... Var det i Timrå Tennishall du var?
Jag och min svägerska var där i lördags och vi beundrade några otroligt söta jämthundsvalpar!:love:
Kan det ha varit dina tro?
Tyckter mig känna igen golvet i hallen:D
//Camilla med ostyrig niomånaders schäfertik:o
 
Sv: Valparnas utställningspremiär

:D Det var nog mina 2 och en av mina uppfödda valpar; Ja ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag ska iväg och titta på valpar :love: och skulle behöva lite goda råd. Dels får ni gärna strössla med allmänna råd på vad jag ska...
2
Svar
20
· Visningar
4 580
Övr. Hund Med Cujo och Atlas. Atlas var först ut i ringen och det gick jättebra måste jag säga Han hade vissa besvär med att hålla nosen uppe...
Svar
12
· Visningar
1 159
Senast: Gnist
·
K
Övr. Hund Idag har min English Toy Terrier valp Historical Diamond's Lady Madonna - "Hilda" haft sin utställningsdebut. Det blev på SNK Östra...
Svar
8
· Visningar
981
Senast: Kalinsi
·
T
Övr. Hund Idag var jag och min lille valp på våran första utställning, en inofficiell i Karlstad. Var ganska nervös men lilltjejen skötte sig sååå...
Svar
12
· Visningar
1 096
Senast: tottili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp