Valpen tuggar inte maten

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Athina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 6 213
Sv: Valpen tuggar inte maten

Ang stenen: Det stod inte varken hur stor sten eller hur stor valp i förhållande till stenen.

Prova att dela upp maten på fler gånger per dygn. Om du ger 3 ggr nu så dela upp det på 4 istället och se om det hjälper.

Sv: Valpen tuggar inte maten

och RC är överreklamerat. Tester (hos SLU) har visat att det är ett av de foder som avviker mest från innehållsdeklarationen. Det finns många bra foder på marknaden. Håller med Jeeves - byt foder.

Sedan ska man också vara medveten om att hundar äter fort. Det har inte med stress att göra utan är så rent generellt. DÄremot ska ju maten smältas och om uppblött foder kommer ut helt, ja då verkar det för mig vara fel.

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 437
Senast: Capybara
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Hej! Jag har inte varit här sedan min äldsta var valp och han fyllde precis 7 år O_o Sen dess har flocken byggts på så nu är de tre -...
Svar
4
· Visningar
409
Senast: Annat
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 174
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet