Roxer

Trådstartare
Jag måste bara få dela med mig att jag har ställt mig i valpkö på en parning som jag tror mycket på. Kullen är planerad att födas i Augusti och jag är fyra på hanhundslistan, så nu håller vi tummarna för att det blir många hanhundar. ;)

För er som undrar är det en Liten Münsterländer jag ska ha. Har ju redan en 6 årig en här hemma och nu ska han få bli "farbror" är tanken.

Varför är det inte augusti nu? Någon mer som sitter och håller tummarna?
 
Sv: Valpkö!

Grattis :D!

Jag har för min del släppt tummarna som jag hållt i över ett år (i väntan på löp, parning och valpning) för nu vet jag att jag i september får hem en liten vacker Aussietjej :love:!

Så jag förstår verkligen tumhållandet, och jag lovar att hålla en tumme jag med :laugh:!
 
Sv: Valpkö!

Grattis :D!

Jag har för min del släppt tummarna som jag hållt i över ett år (i väntan på löp, parning och valpning) för nu vet jag att jag i september får hem en liten vacker Aussietjej :love:!

Så jag förstår verkligen tumhållandet, och jag lovar att hålla en tumme jag med :laugh:!

Aussie som i australisk terrier eller australian shepherd?
Får man vara nyfiken och fråga varför du byter ras? För du har väl dv.schnauzer om jag minns rätt?

Lycka till TS och hoppas tiken får många hanvalpar! :love:
 
Sv: Valpkö!

Australian Shepherd :laugh:.

Jag byter inte ras, jag bara kompletterar den hund jag har ;). Min lille snuserkille har ju varit sjuk i större delen av sitt liv, och kommer troligtvis aldrig hålla för träning och tävling, som jag är intresserad av. Så därför kommer han få vara en regelrätt aktiv sällskapshund, medans jag hoppas (och tror) att aussien kommer att bli en bra tränings/tävlingspartner.

Men jag överger inte dvärgschnauzrarna, om ett eller två år så är det redan inplanerat för en liten snuser till hemma efter någon av syrrans tikar :D.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 289
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 312
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 184
Senast: Bulldoozer
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 500

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp