Ira

Trådstartare
Har en valp hemma på 15 veckor. Har någon tips på bra Valpfoder? Ska vara hög kötthalt (minst 60%) och helst svenskt/nordiskt. Valpen kommer väga ca 12kg som vuxen. Går just nu på Smaak men bajsar mkt och fiser hela tiden, samt tycker kötthalten känns låg.

Har någon erfarenhet av Wonderboo? Såg att deras foder liknar färskfoder (som jag egentligen gillar, men vill ej ge pga bakterier och opraktiskt) men i torrfoderform. Tänker om det täcker valpens näringsbehov och har lämplig fosfor/kalcium kvot. (priset är ingen större fara för mig).
 
Har en valp hemma på 15 veckor. Har någon tips på bra Valpfoder? Ska vara hög kötthalt (minst 60%) och helst svenskt/nordiskt. Valpen kommer väga ca 12kg som vuxen. Går just nu på Smaak men bajsar mkt och fiser hela tiden, samt tycker kötthalten känns låg.

Har någon erfarenhet av Wonderboo? Såg att deras foder liknar färskfoder (som jag egentligen gillar, men vill ej ge pga bakterier och opraktiskt) men i torrfoderform. Tänker om det täcker valpens näringsbehov och har lämplig fosfor/kalcium kvot. (priset är ingen större fara för mig).
Varför har du valt just 60%?

Jag ger färskfoder och Halla (och ett brittiskt foder) men är inne på att testa Monster Dog Grain Free Puppy All Breed.
Slår man ihop allt "kött" blir det ca 58%.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Finns det någon foderkunnig här? Sitter och kollar foder till min valp som kommer i veckan. Jag gillar egentligen att ge rå mat...
Svar
6
· Visningar
1 230
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 027
Senast: isafore
·
Hundhälsa En del av svaret på ovantsående fråga trodde jag var att de skiljer i kalcium fosforkvot och energi och protein nivå. Eftersom jag har...
Svar
3
· Visningar
3 166
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Hur mycket är lagom mycket kalcium i fodret till en valp som blir ca 60 cm som vuxen? Sitter och kikar och hittar ganska stora...
Svar
8
· Visningar
2 532
Senast: Pigan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp