• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Trassel_tösen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 3 295
T

Trassel_tösen

Hur gammal ska valpen vara minst innan den får börja på valpskola? Hur anmäler man sig till det?

/Louise

Man ska helst vänta tills valpen fått sin 12 v vaccinering innan man åker ut och träffar en massa andra valpar/hundar. Här på Brukshundklubbem så är valpar fr.o.m. 4 månaders ålder välkomna på valpkurs.

Kolla upp om det finns någon Brukshundklubb, andra klubbar som pysslar med hund eller privatintruktörer, kontakta dem och hör dig för om valpkurser och anmäl!

Som jag förstått så bor du i eller i närheten av Göteborg.
jag rekommenderar därför varmt Hundar I Kålltorp!
Mycket bra och otroligt lärorikt!

Lycka till!

/Frida

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Sv: Valpskola

hur får man tag på hundar i kålltorp? sökte lite på google, men hittade ingen hemsida el. dyl.

Sv: Valpskola

4 månader är nog standard men jag vet att om det är på gränsen och det är en lättlärd och lugn hund kan det gå bra...
En valpkurs som jag kan rekommendera som ligger i Mölndal är Karisma dom har hemsida och telefonsvarare jag tror hemsidan är
www.karisma.se men slå annars på google så hittar du dom...
Lycka till

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 584
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Jag har inte varit här sedan min äldsta var valp och han fyllde precis 7 år O_o Sen dess har flocken byggts på så nu är de tre -...
Svar
4
· Visningar
404
Senast: Annat
·
Övr. Hund Valpen har kissat en rejäl pöl på min fina lilla sovrumsmatta :( En ryamatta :( Körde den i tvättmaskinen precis och nu luktar den...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: _Zacke_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka