Bukefalos 28 år!

Våndas över bilköp

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det hög tid att skaffa en annan bil och jag sitter och letar på Blocket. Det är knepigt det där med vad man ska välja för bil. Jag hittade en i Karlstad som verkade bra. Det var ju lite långt att åka, men verkade vara värt det. Dessvärre var ägaren utomlands när jag kunde komma förra helgen och titta och sedan åkte ägaren till Stockholm. Jag försökte ligga på om att komma och titta igår, men då var vederbörande inte heller hemma och hade sen också bokat visning söndag förmiddag för en annan person. Den personen köpte bilen :(. Fan också.

Jag tycker det är så sjukt svårt att välja rätt. Varje bilmodell verkar ju finnas i sjutusen olika versioner. Dieslarna går i alla fall bort, då de är så dyra i skatt och jag kör inte så mycket att det blir värt det. Jag tror inte jag ska ha en Passat, men Passat Variant tror jag kan bli bra (men inte alla modeller). Det var en Variant jag hittade i Karlstad. Nu blev det ju inget med den men häromdagen var jag till den lokala bilfirman och kolla de lite på vad de hade inne samt passade på att provsitta i en del bilar som på något sätt kunde vara intressanta. Jag är ju så förbenat kort att jag inte kan sitta vettigt i en del bilar. Exempelvis så provsatt jag en Saab och knäna hamnade mot plasten under ratten. Inte helt optimalt, även om jag nådde pedalerna. En Peugeot var lite bättre, men det vette tusan om jag ska ha en sån. De hade en Variant också som jag provsatt i och kunde konstatera att det funkade bra för mig. Nu var just det exemplaret inte så intressant. Prislappen låg utanför budget (nästan 40 000), den hade gått 22000 mil och hade börjat få rost på sina ställen. Sen vad släpvagnsvikten lite för låg på den plus att den var svart.

Besvikelsen över att inte ens kunna åka och titta på bilen i Karlstad och med en massa energier snurrandes i kroppen, ledde till att jag stack ut på en löprunda i förmiddags. Jag har nog inte sprungit något på minst 1½ år. Till min förvåning upptäckte jag att kondisen var bättre än väntat, för jag sprang nästan 2 kilometer utan att stanna.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag börjar snart gråta, jag måste byta bil :nailbiting: men jag hittar inget som passar, det är alltid nåt som havererar :down: Har...
Svar
0
· Visningar
715
Senast: LillaMy84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp