Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jodå han är rätt lugn mot katten han bor med nu, visst rejsar dem ibland men det är oftast katten som drar igång honom haha (hunden är då 6 och katten är 30 )
Vi har grind i trappen så hon kan gå upp om hon vill komma undan.
Även hennes låda är uppe.
Hon har även en bra liggplats uppe på ett skåp där hon ser allt men är helt ifred.
För mig har det fungerat bäst genom att helt enkelt ge dem tid och se till att hålla hunden lugn och ge katten utrymme att vara ifred om hon vill.
När jag tog hem min unga hund som valp så hade hon visserligen hälsat på katter innan på kenneln, men hon var ju valp och vild Morsans katt (bodde hos morsan då) var helt ovan vid hundar och tyckte det var skitläskigt! Efter någon månad så slutade hon vara rädd. Hon kunde då lugnt sitta uppe på ett bord när Wahidah gick runt under bordet och katten kunde komma fram och titta på Wahidah när hon låg och sov.
Nu har jag inte varit där lika mycket eftersom jag inte bor där längre, men det har i alla fall gått så långt att katten nu kommer fram och hälsar på oss i dörren när vi kommer. Hon nosar t.o.m. på Wahidahs ansikte och verkar vilja gosa
Så tja, mitt råd är att göra så liten affär av det som möjligt och bara låta dem vänja sig vid att det finns andra djur i lägenheten.
Hundavel & Ras Nä det är just alla ”förhållningsregler” jag nog reagerar på tillsammans 🙂
Har för mig det var hanhundar förresten.
Vet inte hur många...