Vanliga j*vla grimskaft

Blandrastik

Trådstartare
Jag gillar långa grimskaft, gärna tre-fyra meter, mjuka och med en vanlig karbinhake. För det är enda haken jag tycker fungerar när man har handskar att sätta på.

Tvärsprang in på E*O, då jag snabbt behövde ett grimskaft, det fanns: mörkröda, ljusröda, hallonröda, gröna, mintgröna, mellanblå, mörkblå, gula, lila, orange, multifärgade, luddiga och vita. Med eller utan kedja. Jag räknade till 27 modeller.
Samtliga var 180cm långa utom de med kedja som naturlig blev lite längre.
Alla hade den andra typen av hake, den med en liten metallplopp som man drar nedåt. GBG eller vad en heter.

Jag skiter väl i vad grimskaftet har för färg, men det måste ju fungera till det jag vill ha det till.
Jag tycker att urvalet ligger på fel kriterium.

Fler reflektioner?

Och var finns de långa, ska man måste beställa ett sketet grimskaft på nätet?

Sv: Vanliga j*vla grimskaft

Tja...jag tycker det är kul med lite å välja på.:) Sen kan man ju ta ett rep å sätta på en hake om man nu bara är ute efter funktion, vi har en longerlina i stallet som e gjord just så. Får man det precis lagom långt oxå.:idea:

ja men det är ju det jag menar, att man borde kunna ha några att välja mellan. Jag vill gärna ha ett mörkgrönt som är tex tre meter.

travshopen :bow: :bow: :bow:

köpte ett snyggt marinblått grimskaft nästan 3 meter långt, mjukt o fint, 49 pix!

Aha...förlåt, uppfattade det som du tyckte det var lite fjantigt med så mycket olika färger å så. Nu hänger jag med.

Jag vill också ha långa grimskaft. Det är hopplöst att hitta i affärer.Men... Det är lätt att göra egna. jag använder hamparep som är enkelt att splitsa samt behagligt att hålla i. Tror det kostade 11 kr/m på Granngården. Då kan du sätta i vilken hake du vill också. (jag har pistolhakar på mina)

Finns grimskaft som är 4 m! Vi har såna på jobbet. Tror det är Three Horses dom kommer ifrån, så borde finnas i affärer som har deras sortiment.

Jag har köpt vanliga jävla 3.5 meters grimskaft med karbinhake, använder inga andra, på Eko. Tillfälligt slut kanske?

Kika på Globus sida.
De har tre meter långa grimskaft med "vanlig" hake.
Är det sådan du söker?

Har själv mer eller mindre letat ihjäl mig efter långa grimskaft tills jag hittade dem.

Verkar som det inte är någon större efterfrågan efter långa grimskaft.
mvh El

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka