Djurförbud går att överklaga och jag vet inget ställe där en enskild handläggare kan besluta om en sådan sak.
Det går också att få ett djurförbud upphävt.
Jag tyckte det lät som om din inställning var att alla var skitstövlar, vilket jag inte anser, men missuppfattade nog då.
Men jag känner inget behov av den här diskussionen.
Oftast är djuren redan döda sedan länge, om nu någon lyckas få ett djurförbud hävt.
I de få fall där någon som fått djurförbud, lyckats få det hävt, så har ofta åratals avelsverksamhet gott i stöpet, därför att djuren har slaktats eller avlivats.
Det omhändertas allt för ofta djur, på mycket oklara grunder.
Exempelvis så finns det fall där får av småvuxna utrotningshotade lantraser (låt oss kalla dem för "dvärgfår") har omhändertagits och slaktats, på grund av påstådd svält. Men de är alltså "små" genetiskt.
Välfödda nötdjur från rimligt skötta stallar har tagits omhand, helt utan förklaringar, och djurägaren har inte ens fått slaktvärdet på djuren, utan fått betala horribla summor.
Att djurhälsan behöver regler och att regler behöver övervakas kan vi vara eniga om.
Att anställa folk utan kunskaper och erfarenhet om lantbruksdjur, eller folk med bakgrund i djurrättsorganisationer, för den övervakningen, är nog mindre lämpligt.