Vänsterhänt

Min sambo har det bra men beklagade sig i morse över att vår nya kökssax tydligen är ovanligt obekväm att använda när man är vänsterhänt.

Tackar som frågar 👍😄 jag är nog mer ambidex egentligen men eftersom man ofta definierar vänsterhäntheten med vilken hand man skriver, så kvalificerar jag 👍 Jag skriver och klipper med vänster, i övrigt använder jag lika gärna höger.

Tack bra ☺️ hoppas du också har det bra 🌻hade ingen aning om att denna dag fanns, måste firas med min man när han kommer hem (som också är vänsterhänt) 🥳

Jag är högerhänt, även om jag fått frågan om jag är vänsterhänt när jag setts äta med kniven i vänster hand. De vänsterhänta jag känner håller kniven i höger hand.
Det skulle vara intressant att prova på en miljö anpassad till vänsterhänta. Jag har en gång försökt klippa med en sax för vänsterhänta i höger hand, det var svårt.

Liknande trådar

Samhälle Är lite småsugen på att flytta till Ystad. Har tillbringat många somrar där men det var ju nästan 30 år sedan (känner mig gammal nu 🥲)...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: vilde
·
Samhälle Varför anser du att det är viktigt att följa nyheter? Vad tänker du att folk som inte följer nyheter missar? Jag slutade med nyheter... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 539
Senast: Milosari
·
Samhälle Återigen har visat sig vad folk gör vid kriser. Man kommer samman. Utan uppmaningar från samhället. Vid de stora stormarna och...
Svar
13
· Visningar
1 279
Samhälle Här känns det som att hösten kom, löven blev bruna och föll av och sen gick det inte längre i årstiderna. Såhär ser det ut idag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 546
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka