Väntan på valpen

Tibra

Trådstartare
I hela mitt liv har jag tjatat om hund, mamma har varit tokig på mitt tjat alla i dessa år. Nu är man ju blivit så pass stor att det är dags att min största dröm går i uppfyllelse!

Jag har satt upp mig på intresselistan, valparna ska komma den 30 Maj. Får alltså valpen i slutet av sommaren tyvärr men det är bara att vänta. Vi ska även flytta till ett hus sambon o jag, så det blir mycket på en gång :)

Hoppas hoppas att allt går vägen, en liten isländsk fårhund ska vi ha:D

Någon mer som väntar valp?

Sv: Väntan på valpen

Jag står på en intresselista till en kull i vinter, men har ingen aning om det blir en valp till mig eller inte... *snyftelisnyft* ;)

Åh vad är det för ras=)? Oj i vinter.. varför inte under den härliga sommaren!

För att den kullen planerats till vintern, jag kan inte direkt gå in och styra över en sån sak. ;) Då blir det ju lagomt vår och sommar tills hunden börjar bli en yster tonåring.

Spansk vattenhund.

Jag väntar på en valpkull som ska födas i mitten på maj. Håller på att längta ihjälp mig!:D

Min valp är född, jag får hem Lilla Doris i början på juni, ännu en Lagotto i familjen!

Jag står som intressent som Fodervärd åt valp. Meeeeeen, jag vet inte om det passar med valp riktigt ändå.

Så svårt, så svårt.

Instämmer... Samtidigt känns det för mig som så att en valp ur just den kull jag kikat på blir svåååår att tacka nej till. OM det blir en åt mig. I rätt färg, av rätt kön och gärna med stubbsvans. Då är jag körd. Då får det lov det funka med valp. :D

Instämmer... Samtidigt känns det för mig som så att en valp ur just den kull jag kikat på blir svåååår att tacka nej till. OM det blir en åt mig. I rätt färg, av rätt kön och gärna med stubbsvans. Då är jag körd. Då får det lov det funka med valp. :D

Då har du bättre förutsättningar än mig ändå, det räcker med att någon säger "Valp" och jag är redo med tjuvarsäcken och vrålar "JAG TAAAAR DEN".

Men det ska bli himla spännande att följa det här, det är ju för mig en helt ny ras men vi har vart och kikat på valpar lite här och var för att bekanta oss med rasen och jag kan bara säga att trotts att de är toffsiga, små och fjolliga, så är jag fullkomligt förälskad. :p

Heh, jag har inte varit och hälsat på en enda uppfödare än. Varför då tror du....? :angel::p

Min mamma har en puff, jättesöt liten sak. :)

!

Jag hämtar min valp på söndag! :bump:
Har också velat ha hund hela mitt liv. Nu är det några år sen jag flyttade hemifrån och nu passar äntligen allt in i resten av livet.

Vi flyttade förra veckan, så det blir en del på samma gång här också.

ja väntar en liten valp! Den kommer nog hem till oss 29 maj :) och ja fyller den 30 maj så blir en födelsedags present till mig själv.

Då blir det ju lagomt vår och sommar tills hunden börjar bli en yster tonåring.

Av den anledningen har jag börjat hoppas på att min nästa hund ska födas på hösten när man ändå inte vill vara ute på lååånga promenader hela dagarna (vilket jag vill på sommarhalvåret, är ju inte lämpligt för liten valp direkt..).

Jag önskar nästan att jag kunde säga att jag väntar på valp, men eftersom jag redan bestämt ras och pratat mycket med en uppfödare jag vill ha valp från i framtiden så kan man ju nääästan säga att jag väntar redan nu :p Om inte annat så längtar jag, även om det kommer dröja några år. (förhoppningsvis många, för jag kommer inte skaffa en till innan min gammeltik gått bort..)

Jag går och drömmer om att eventuellt få hem en liten jakt-golden till nästa sommar... Är fortfarande på planeringsstadiet, men jag har ju givetvis redan möblerat om min lägenhet så hennes säng får plats, bestämt namn, tänkt ut hur jag ska träna in det och det och det etc etc :D Jag måste bara lyckas hitta en dagmatte som kan ta valpis under praktikperioden hösten 2010.. (Här gäller det att planera sitt liv minst ett år i förväg).

Vi får väl se om jag kan lyckas pallra mej iväg och träffa uppfödaren nån gång nu på försommaren, och sen är det bara att vääääänta..

Senast ändrad:

Nämen! (Lite OT men) är det inte en Finsk Lapphund på din avatar? :)

Väntar och väntar. Jag sitter lite som i Red_Chillis sits. Jag har bestämt ras, letar så mycket info som möjligt (via ett specialforum för rasen bl.a) och ska börja kontakta uppfödare (min bror bor granne med södra Sveriges enda uppfödare av rasen så jag tänkte ringa denne ;)).

Det är inte tal om en hund till ännu på kanske ett år. Det måste ju även passa med uppfödaren och dennes planer + att det bara finns ca 120 individer av rasen i Sverige så får man vackert vänta tills någon bestämmer sig för en kull. Sen vill man ju ha koll på föräldrarna så att avkomman blir bästa tänkbara etc.

Känns emellanåt som mission impissible II :D

vad roligt!
En bekant har en sådan, underbar liten vovve!
Pigg/glad rolig och vänlig.

Väntar och väntar. Jag sitter lite som i Red_Chillis sits. Jag har bestämt ras, letar så mycket info som möjligt (via ett specialforum för rasen bl.a) och ska börja kontakta uppfödare (min bror bor granne med södra Sveriges enda uppfödare av rasen så jag tänkte ringa denne ;)).

Det är inte tal om en hund till ännu på kanske ett år. Det måste ju även passa med uppfödaren och dennes planer + att det bara finns ca 120 individer av rasen i Sverige så får man vackert vänta tills någon bestämmer sig för en kull. Sen vill man ju ha koll på föräldrarna så att avkomman blir bästa tänkbara etc.

Känns emellanåt som mission impissible II :D

Var glad åt att det finns så många hundar av "din" ras i Sverige ändå - av rasen jag planerat finns det en tiondel av det antalet :p
Så tja, jag kommer dessutom vara "tvungen" att importera. *suckar redan nu*
Måste vara underbart att bo granne med uppfödare sådär. Får man veta vilken ras det är du planerar?

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 677
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
12 079
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 434
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 680
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka