Sv: Väntans tider
Jag tycker du gör rätt som vakar vid stallet, vår förstagångare i år hade små proppar för första gången ca 3 timmar innan fölning och var inte slappare i bäckenbanden än normalt (fast hon har alltid varit rätt "mjuk" så det var svårt att hålla koll). Hon kastade sig även över maten på helt vanligt sätt så det fanns inget som sa att NU är det på G.
Vid första kollen låg alltså ungen där och var nästan torr, efterbörden hade släppt och stoet stod ömsom och slickade på ungen och ömsom pillade i höet...
Hon gick 328-329 dagr och fick en hingstunge...
/// ghost
lakrits skrev:Jo,,,jag fortsätter att vaka. Visst hade allt annat med barn, hem osv. underlättat om man sluppit vaka så länge men givetvis så gör man ju allt för att se så det går rätt till och att inget händer.
Inatt var hon visserligen mer "rörlig" än vad hon varit de tidigare nätterna men det är svårt att säga om det berodde på fölet eller inte.
Tack så mycket för hjälpen,,,,det kanske kommer fler frågor snart![]()
Jag tycker du gör rätt som vakar vid stallet, vår förstagångare i år hade små proppar för första gången ca 3 timmar innan fölning och var inte slappare i bäckenbanden än normalt (fast hon har alltid varit rätt "mjuk" så det var svårt att hålla koll). Hon kastade sig även över maten på helt vanligt sätt så det fanns inget som sa att NU är det på G.
Vid första kollen låg alltså ungen där och var nästan torr, efterbörden hade släppt och stoet stod ömsom och slickade på ungen och ömsom pillade i höet...
Hon gick 328-329 dagr och fick en hingstunge...
/// ghost