Väntans tider

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 387
  • Visningar Visningar 110 593
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Väntans tider

Att du orkar!

Inte för att du har något val, men ändå...

Tänker på er och håller alla tummar!!

/C

Ja ditt minne sviker inte. Det är samma sto. Men däremot hoppas vi på bättre utgång denna gången. Skall åka ut och titta på henne senare idag och se om det blivit någon skillnad. Ägaren är så nyfiken nu.

Jaaa, hoppas det blir nu då. Nu är det ju söndag igen. ;) Skall det trotts allt bli en söndags bebis så MÅSTE det bli denna söndag. Eller hur?

är det fjärde eller femte söndagen vi är inne på nu tro!?

Inte en aning, har tappat räkningen, och jag orkar inte ens kolla tillbaka i tråden. Lider med stackars Hera. Hoppas verkligen att det kommer nu. Hon behöver sova. Annars får vi väl starta en buke hjälpa fölvaka.

Förra året var det väl massor av ston som fölade av blotta förskräckelsen när buke började med fölhejarramsor!! Vore det inte nåt för i år oxå?!! :idea:

Hade jag bott närmare dig hade jag gärna hjälpt dig med vakandet. Jag har ju liksom inget jobb att sköta så mig spelar det ju ingen roll om jag är vaken på dagen eller natten. :crazy:

I dag är det med all säkerhet dax (men man vet ju aldrig ;) ) Vårt sto är inne på 344 dagar idag och det har runnit mjölk sedan i går kväll så det är nog inte långt kvar nu. Får bara hoppas att allt går bra. Den som väntar på något gott........ :love: Lycka till alla ni andra som väntar!

Bias hejarramsor, ja vem glömmer dom. Saknar Bia här. :cry: Hoppas hon snart kommer tillbaka. Stoet är inte mitt. Kompisen har kamera så hon slipper gå ut i stallet för att kolla henne. Själv saknar jag mitt årliga fölvak, men sånt är livet. Blir väl kanske fler föl så småningom.

Ops, sorry...... Lite snurrig..... jag har ju läst innan att det var din kompis häst...... :crazy:

Vart är Bia förresten?? Hennes ramsor skulle behövas på flera håll. :banana:

374 dygn?

Har ni kollat så hon verkligen är dräktig??(orkar inte kolla igenom hela tråden)

Jag menar mitt sto var ju skendräktigt och som Bia sa...man kan inte skilja en skendräktighet från "äkta vara".(kom att tänka på Bia nu när Shady nämnde det...)

Tycker din kompis märr ser ut att inte vara riktigt "kläckningsfärdig" än på ett tag...men jag kan ju ha fel.De är ju lite luriga damerna... ;)

min häst kunde få riktiga energitoppar vid den tidpunkten du skriver
galopperade runt
sen vissa dagar var hon helt slut

nu är hon mest bestämd trött lite trög
gått en vecka över nu :smirk:

shady skrev:
Ja ditt minne sviker inte. Det är samma sto. Men däremot hoppas vi på bättre utgång denna gången. Skall åka ut och titta på henne senare idag och se om det blivit någon skillnad. Ägaren är så nyfiken nu.

Då får vi hålla alla tummar och tår för att det går vägen den här gången :) vem är den lyckliga pappan?

Hur ser det ut när stoet är "utslätad". Jag kollade under svansen på mitt dräktiga sto (dygn 329) och tycker att alltihop ser längre ut nu än det brukar. Är dert detsamma som utslätad?

Oki då vet jag att hon är dräktig (Heras sto alltså...för det var åt henne du svarade?).

*knapplån*

Inget föl hos mig heller i natt.
Idag är dygn 331, hon har vit mjölk som droppar och tycker det är jobbigt att gå. Äter som vanligt.
Men idag "sitter svansen löst" oxå, så jag gissar på att det kommer i kväll/natt... Fast jag har säkert fel igen! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
529
Senast: Freazer
·
Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
187
Senast: corzette
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu startar jag en dagbokstråd. För nu måste jag ha nånstans att skriva av mig, för att inte explodera av nervositet. Efter att ha...
Svar
17
· Visningar
2 415
Senast: saltakatten
·
Avel Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler. I månad 6 va...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka