Var är alla distansryttare????

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare a_schuber
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 3 021
A

a_schuber

Det är inte sant - nu blir Eriksbergsritten inställd också!!!!
Usch vad tråkigt. Det är deras första riktiga distansritt som arrangörer, så mycket jobb och energi nedlagt och så får dom slänga in handduken!
Vad är det om hänt? Varför är det så få som vill rida? Har vi planerat tävlingsdatumen helt fel?

///Anna

Sv: Var är alla distansryttare????

men gud vad är det du säger????
hade jag vetat så hade jag anmält mig!!
hur många anmälningar fick ni in?

Jag hade tänkt rida men hästen har tyvärr varit skadad så det blev skjutet på framtiden. :cry: Vi har haft en väldigt stökig vårvinter...har inte alls gått som planerat!

Hör ju inte hit men jag kommer inte iväg till Filipstad heller... :( När allt bara klaffar och hästen ser helfräsch ut så kommer jag till stallet och där hänger... GULT SNOR ur ena näsborren!!!

Typ alla hästar i stallet snorar så det är bara att ringa och stryka... Bläh, vad jag är less! Först blir Svegsritten inställd, sen kan vi inte åka till Filipstad och inte heller Rönninge (bara helgen efter) så nu minskade antalet möjliga ritter markant. Skit!

Nåja, nu blir det en vit sidepull istället till Härjedalsritten... Om vi nu kommer iväg på den.. :(

/Camilla

Mycket tråkigt!!! Det verkar inte fungera så bra med att det går flera tävlingar samma helg....
Som denna Göinge, Filipstad och Eriksberg.
Även om man tycker att det inte är samma ryttare som borde lockas till SM som Eriksberg så kanske det är så? Dvs ryttare med flera hästar som har yngre hästar de vill matcha fram lugnt på CR och så har de sina topphästar som ska gå långa klasserna och då prioriterar de sina topphästar om helgerna sammanfaller?

Självklart utgör inte denna typ av ryttare allt underlag för Eriksberg, men kanske kan det vara skillnaden mellan att genomföra eller ställa in?

Kan det vara en tillfällig svacka? :confused:
Själv har jag tänkt åka till Fornaboda. Det blir nog nästa tävling för min del.
Hade anmält mig till Nybygget, men då passade Racer på att få en spark på frambenet...
Min sambo fyller 40 år när Rönninge går (var annars sugen på den tävlingen i år) och jag får då helt enkelt prioritera sambon....

Så här ser planen ut (för tillfället)

Fornaboda
Ekenäs
Sydnärke

Jag försöker att välja tävlingar som är i närheten (inom 20 mil). Gör undantag om det är en ritt som jag suktat efter att genomföra...

Det finns långt ifrån underlag för att ha TRE tävlingar samma helg tyvärr. Synd att inte nya arrangörer kan få det tipset av tex distanskommitten eller luttrade arrangörer, det är ju stort jobb med förberedelser de redan lagt ned.

Men varje höst hålls en arrangörsträff där alla ritter gås igenom så att det INTE ska bli krockar med tävlingar som är geografiskt nära. Där bör alla arrangörer delta eller iaf ha något ombud som kan prata i deras sak samt återföra vad som sagts.

Vad blev det för miss i höstas eller har vi helt enkelt så många ritter nuförtiden att det inte går att undvika krockar?

Om man tittar här i söder så ligger Göingeritten, Dackeritten och Greveritten inom tre veckor. Jag tycker att det borde gått sprida det lite mer. De som inte vill åka så långt har ju inte chansen att rida alla tre, hinner ju knappt med två...

Nej!! Det skulle ju bli våran första tävling! Var ju så bra när det låg så nära och allt var ju fixat.. :cry:
Jahopp.. Får väl vänta med prem. ritten då..

Vi får se till att den här säsongens tävlingsplanering utvärderas och lämnas till årets arrangörsträff.

/Camilla

Det är ju inte bra när det blir krockar som gör att någon tävlings får ställa in p g a för få anmälda.
Men ofta är det ju inte "bara" att välja datum och ha tävlingen när man vill. Ibland är det annat som spelar in, t ex:
- Andra aktiviteter och tävlingar som arrangeras på klubbens område och ska passas in,
- Älgjakten
- Höskörd (både med tanke på funktionärer som kanske har eget hö att bärga, och på bansträckningen)

Naturligvis spelar det sedan ingen roll om ingen kommer och rider, men jag vill bara påpeka att det inte BARA är frågan om när man vill ha sin tävling, utan det finns yttre faktorer som påverkar också.

Camilla_H skrev:
Hör ju inte hit men jag kommer inte iväg till Filipstad heller... :( När allt bara klaffar och hästen ser helfräsch ut så kommer jag till stallet och där hänger... GULT SNOR ur ena näsborren!!!

Typ alla hästar i stallet snorar så det är bara att ringa och stryka... Bläh, vad jag är less! Först blir Svegsritten inställd, sen kan vi inte åka till Filipstad och inte heller Rönninge (bara helgen efter) så nu minskade antalet möjliga ritter markant. Skit!

Nåja, nu blir det en vit sidepull istället till Härjedalsritten... Om vi nu kommer iväg på den.. :(

/Camilla

Men usch så trist. :(
Undrar ibland om det är meningen att du ska tävla? Du verkar ha sådann himla otur jämt med att inte komma till start. Lider med dig. :crazy:

hur går det med rönningeritten då? *orolig* har de fått tillräckligt med anmälningar *håller tummarna*

Ja, men konstigt nog blir man luttrad - förr kunde jag bli så besviken så det var inte sant och ibland väntade jag jättelänge med att stryka bara för att det någonstans fanns hopp om att skadan inte ska vara så farlig eller att förkylning på en häst i stallet inte är smittsam osv...

Nu blir jag förstås också besviken men jag vet ju att det kommer fler tävlingar. Det känns också tryggt att jag direkt kan avgöra vad som är strykningsgrund eller inte. Och snoriga hästar i stallet är helt klart det eftersom jag inte vill vara ansvarig för att smitta alla fina tävlingshästar... :crazy:

Men visst är det konstigt att det drabbar mig så här? Enda gången jag känner att jag själv orsakat det är förra året då jag tränade för hårt. Men tidigare år då Spirre fått sparkar i bakknät, dragit på sig en senskada, rivit upp kronan med en brodd och allt detta i hagen, eller när andra hästar i stallet blivit förkylda OCH allt detta PRECIS NÄR JAG ANMÄLT TILL TÄVLING - då blir man paranoid. Resten av året går allt som smort - det går bra att träna och alla andras hästar är friska...

Som min syster sa - allt handlar om Yin och Yang och antagligen har jag mycket av Yin i övriga livet och då får man ta det här... ;)

/Camilla

Camilla_H skrev:
Resten av året går allt som smort - det går bra att träna och alla andras hästar är friska...

Du är inte ensam. Sent i höstas gick unghästen jättebra:love: för att i januari sparka hål på isen i vattentunnan och oxå orsaka en lättare senskada :mad: :cry: . (numer så får dom vatten i hink när det är minusgrader:D ).

Hela sesongen åt helvete!

Japp !!!
Vi har många så den blir av !!
Välkomna !
/Cetzy-som själv fick stryka den

Kollade precis startlistan för Filipstad och det var ju inte imponerande antal starter i T80 direkt... Bara 14 stycken. Desto mer i T50 (28 stycken).

/Camilla

Camilla_H skrev:
Nu blir jag förstås också besviken men jag vet ju att det kommer fler tävlingar.
---
Som min syster sa - allt handlar om Yin och Yang och antagligen har jag mycket av Yin i övriga livet och då får man ta det här... ;)

*skrattar hysteriskt smiley*

JAMEN VAD JÄTTEFINT!!! VERKLIGEN JÄTTEFINT!!

*skrattar ännu mer hysteriskt*

Det är klart att Spirre ska vara HALT så här 6 veckor innan nästa ritt - självklart SKA DET VARA SÅ!!!

*ytterligare mängder med hysteriskt skratt*

VILKA ÄR NI?? *stirrar mot dörren* VAD VILL NI OCH VAD ÄR DET DÄR FÖR KONSTIG TRÖJA??? *kämpar förgäves och kramar strax mig själv*

*hysteriskt skratt går över i gutturalt gurgel*

Hej!
Stackars dig!:(
Är han halt nu?
/Camilla

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 827
Senast: 13579vas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
636
Senast: miumiu
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 144
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 453
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pluggtråden
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur