Vem f-n vill göra läxor, de borde förbjudas enligt mig.Fick också klara läxorna på egen hand. Men så gick det ju som det gick också, noll prio och allt fokus på häst istället.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vem f-n vill göra läxor, de borde förbjudas enligt mig.Fick också klara läxorna på egen hand. Men så gick det ju som det gick också, noll prio och allt fokus på häst istället.
Nä, vilket skitsnack! Det där är bara en dålig ursäkt. Jag har suttit många timmar med min väns son och hjälpt honom i flera ämnen och de är verkligen inte svåra. Vanlig matte, svenska, engelska, biologi etc. Inget konstigt alls. Bara att man måste ha disciplinen att sitta still som barn och lära sig. Barn idag har inte det, de vill bli matade med information och inte behöva jobba för det. Ber man något barn idag googla något eller slå upp något blir de nästan irriterade på att du inte gör det åt dem.Läxorna är svårare nu för tiden, ibland på en nivå inte ens föräldrarna klarar.
Men om du anser att barn skall göra läxan själv, vilket jag också tycker, varför satt du då och gjorde läxorna med den här killen?Nä, vilket skitsnack! Det där är bara en dålig ursäkt. Jag har suttit många timmar med min väns son och hjälpt honom i flera ämnen och de är verkligen inte svåra. Vanlig matte, svenska, engelska, biologi etc. Inget konstigt alls. Bara att man måste ha disciplinen att sitta still som barn och lära sig. Barn idag har inte det, de vill bli matade med information och inte behöva jobba för det. Ber man något barn idag googla något eller slå upp något blir de nästan irriterade på att du inte gör det åt dem.
Jag tror att det är för att föräldrar är så stressade. De orkar inte med att se på hur barnen lär sig, utan det är enklare att göra grejerna själv istället för att låta barnen ta tid på sig och lära sig. Sen har många barn väldigt dåligt självförtroende, de tror inte att de klarar av att göra saker av någon underlig anledning. När jag var barn trodde vi att vi kunde allting.
För att hans mamma bad mig om hjälp. Hon var sjuk.Men om du anser att barn skall göra läxan själv, vilket jag också tycker, varför satt du då och gjorde läxorna med den här killen?
En sak som jag märkt (har ganska mycket kollegor som har barn i förskole- och lågstadieåldern) är att föräldrar verkar liksom vara med när barnen leker med en kompis idag? Att medan ungarna leker (även hemma hos någon) måste föräldern sitta där och konversera det andra barnets förälder. Så var det absolut inte när vi var små. Och jag skulle verkligen inte vilja ha det så om jag fick barn. Nu känner inte jag så många småbarnsföräldrar utanför mina kollegor, så det kanske är ett fenomen som bara är i den gruppen, men det touchar lite det du är inne på ovan.
Om man bara har den lilla apparaten för att ringa med och göra sig hörd vid behov så vore det väl bra, men den här tingesten kan så mycket mer som inte alltid är så nyttigt för de som håller på med den. Mobiltelefonen som tingest är ju bra samtidigt som sociala medier osv som finns på den har blivit ett jädrenas skit faktiskt. Alltid uppkopplad, alltid nåbar, alltid beroende.Just kopplat till barn och ungdomar så kan jag dock tycka att mobiltelefonen inte är enbart av ondo. Det är ju mycket lättare både för barnet att nå sina anhöriga och vuxna att nå barnet idag. Minns när min bästa kompis fick sin första mobil när vi gick i sexan, hennes familj hade rätt gott om pengar, hur stort det var och vad bra mamma och pappa tyckte att det var när hon var med när vi var ute och red. Innan dess hade vi varit ute i timmar i skogen helt själva, utan att någon vuxen visste vart vi var. Jag hade ju idag aldrig någonsin ridit iväg utan mobil, ens som vuxen.
Sen är det klart att man inte ska okynnesringa åt något håll, varken att ungen sitter och ringer 18464678 gånger per dag och stör föräldrarna på jobbet utan anledning (fast det gjorde min lillebror från den fasta telefonen ändå när vi var små, så det fanns definitivt då också, haha) eller att föräldrarna ringer i tid och otid och typ "skuggar" barnet, men att den finns om det verkligen behövs kan väl nästan ingen argumentera emot?
Alltså det enklaste är ju att låta barnen göra läxan själv på sitt rum som våra föräldrar gjorde medan de gjorde vuxensaker.Nä, vilket skitsnack! Det där är bara en dålig ursäkt. Jag har suttit många timmar med min väns son och hjälpt honom i flera ämnen och de är verkligen inte svåra. Vanlig matte, svenska, engelska, biologi etc. Inget konstigt alls. Bara att man måste ha disciplinen att sitta still som barn och lära sig. Barn idag har inte det, de vill bli matade med information och inte behöva jobba för det. Ber man något barn idag googla något eller slå upp något blir de nästan irriterade på att du inte gör det åt dem.
Jag tror att det är för att föräldrar är så stressade. De orkar inte med att se på hur barnen lär sig, utan det är enklare att göra grejerna själv istället för att låta barnen ta tid på sig och lära sig. Sen har många barn väldigt dåligt självförtroende, de tror inte att de klarar av att göra saker av någon underlig anledning. När jag var barn trodde vi att vi kunde allting.