Bukefalos 28 år!

Var får man tag i "naturspanargrejer"?

Cambrie

Trådstartare
Jag kommer att hålla i en naturspanargrupp under våren, sommaren och hösten då skogsmulle inte verkar ha hittat till vårt område. I ett led av detta kommer vi att vara ute och samla till exempel grodägg för att i utbildningssyfte föda upp dem och sedan släppa ut dem igen (lagligt och okej enligt naturskyddsföreningen) men nu undrar jag - var får man tag i grejer för liknande strapatser?

Vi behöver ha håvar (går kanske att få tag på överallt, men BRA håvar menar jag då), burkar med förstoringsglas och framförallt ett par större kärl - genomskinliga, gärna glas - 10-30 liter för uppfödningen. Akvarium tycker jag är för dyrt eftersom vi kommer att släppa ut dem igen i samma vattendrag de kom ifrån när de blivit grodor. Någon som har andra tips?
 

Liknande trådar

Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 469
Senast: Keb71
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp