Var får tag i information?

S

solbacka1

Har ett halvblodssto. Jag har varit i kontakt med ASVH för att få information om släktingar och avkommor. Fick där allmän information om stostammen, namn och årtal de var födda. Men hur får jag reda på hur det har gått för individen. Jag söker 5 hästar. :)
 
Har för mig att allt material lagras hos ridsportförbundet, alltså alla inrapporterade resultat osv. så man kan nog kanske söka på hästarna hos dem...? Jag tänkte på tävlingsresultat och liknande... Sedan finns det ju häst & ponnyboken (fanns förut iaf) där hästarna stod i bokstavsordning med resultat och så. Om de låg över en viss poäng dvs, alla sveriges pållar var ju inte med förstås :p :smirk:
 
Jag ringde ridsportsförbundet och fick reda på min häst och hennes mammas tävlingsresultat :)

Visste inte ASVH vilka som äger hästarna du söker? Jag vet att de vill ha info om ägarbyten, men det är kanske inte alltid de får det :o.
 
Jag trodde också att man skulle få reda på nuvarande ägare på ASVH. Eftersom jag själv ser till att mina papper stämmer.
Men att få namn och födelseår var ju en bit på vägen. :)
Tack för tipset om ridsportförbundet. Där ska jag kolla. En av hästarna ska vara såld som tävlingshäst.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Lång historia kort,för en dryg månad sen fick vi en äldre haflinger tjej utav min dotters kompis mamma. Dom hade i sin tur fått hästen...
Svar
11
· Visningar
1 041
Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
Svar
19
· Visningar
3 959
Senast: Gabby_Ossi
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 048
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp