Var finns mina skor?

tott

Trådstartare
Jag letar skor i "finare" jodphurs-stil, utan varmt foder men med grov sula. Var hittar jag sådana? Tycker att alla med grov sula har ludd och grejer som foder :(
 
Jag tycker HM har fina boots över lag :)
tex
36757
 
Såg massor av sådana på Zalando häromdagen. På deras sida går det antingen att söka på "Chelsea boot" eller att gå fram via menyn, Skor>Damskor>Alla damskor>Kängor & stövletter>Stövletter. Där går det sedan att sortera fram skor som är i skinn osv. Tycker de har ett bra utbud, hittade flera med ordentlig sula när jag kikade senast!
 
Jag letar skor i "finare" jodphurs-stil, utan varmt foder men med grov sula. Var hittar jag sådana? Tycker att alla med grov sula har ludd och grejer som foder :(

Dr Martens! Jag har visserligen de fodrade chelseabootsen men de ofodrade ser likadana ut. Äkta skinn, bra hållbarhet. Sköter man dom håller som i en evighet. Sällan skor gör det nuförtiden tycker jag men Dr. Martens är ett undantag.
Finns även i veganskt läder.
 
Dr Martens! Jag har visserligen de fodrade chelseabootsen men de ofodrade ser likadana ut. Äkta skinn, bra hållbarhet. Sköter man dom håller som i en evighet. Sällan skor gör det nuförtiden tycker jag men Dr. Martens är ett undantag.
Finns även i veganskt läder.
Älskar Dr. Martens. Speciellt efter ett par år. :) Har ett par som nog är över 15 år.

Till TS. Såg ett par hyggliga Tamaris nyligen. Låg under tusenlappen. Något dyrare var ett par riktigt snygga Ecco.
 
Tack för allas tips! Den här tråden fick mig att beställa ett gäng jodphurs. Det var bra för jag har inga höstskor och det börjar bli kallt om fötterna.
 
Ni som tipsar om Dr. Martens.
Halkar ni inte runt i dom? Slår typ ihjäl mig varje vinter 😅 älskar dom annars!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
580
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid sneakers eller gympaskor skor på mig. Men ibland vill jag (och behöver) vara lite mer finklädd...
2
Svar
24
· Visningar
2 004
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Att ha en underbar bok att läsa (gärna en tjock som tar sin tid) är en Lycka med stort L. När den tar slut är jag liksom lämnad i ett...
Svar
1
· Visningar
489
Senast: Derivata
·
Kläder & Bli fin Jag ska bröllop i sommar och letar efter en festlig lågsko som är någorlunda täckt, åtminstone på sidorna. Har långsmala fötter som...
Svar
3
· Visningar
731
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp