Var finns små "klockarmbands"-spännen att köpa?

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Lupino
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 203

Lupino

Trådstartare
Jag ska sy lite utrustning för lek där jag söker efter vanliga metall-spännen (som för en klassisk armbandsklocka). Storlek ska vara ca 1 cm i bredd.

Jag letar även efter små pistolhakar.

Vet någon vart man kan hitta det?

Något sånt här tänker jag mig:
2062255-origpic-4934b6.jpg

Jag ska sy lite utrustning för lek där jag söker efter vanliga metall-spännen (som för en klassisk armbandsklocka). Storlek ska vara ca 1 cm i bredd.

Jag letar även efter små pistolhakar.

Vet någon vart man kan hitta det?

Något sånt här tänker jag mig:
2062255-origpic-4934b6.jpg

Tygaffärer som Stoff och Stil kanske kan ha? Eller Panduro och webshoppar som är mer pysselinriktade.

Jag googlade klockarmbandsspännen och det fanns ju men dom kostade skjortan. 45 kr för ett!
Så vill man ha många så är nog gamla klockor på loppis eller i säljgrupper på fb en möjlighet.

Tack, jag var inne där förut men deras spännen är inte så små. Om ingen har något tips får jag sy på kardborrband istället.

Fast vi har ju kommit med tips i tråden?
På eBay kan du köpa för ca 8 kr/styck.
Dels lösa men även med nylonband som ju enkelt kan klippas bort 6-10 kr/styck.
Sök på typ pin buckle/pin buckle watch eller nylon band. Frakten är gratis.

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
222
Senast: sweep
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
552
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 355
Senast: Johanna1988
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 285
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring