Var har ni nummerbrickan när ni tävlar?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare feel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 5 988
Sv: Var har ni nummerbrickan när ni tävlar?

Jag har min fäst på shabraket. Har inte ländtäcket på hästen så länge så har inte brytt mig att sätta på det också. Aldrig fått anmärkt.
Har slutat ha på tränset efter att ha haft ett antal känsliga individer som stördes av den där och skakade på huvudet.

Har sytt fast ena kardborre-delen på mina vita tävlingsshabrak, så det är lätt att dra av/sätta på delen med siffrorna till tävling.

I dressyren på höger sida av tränset, i hoppning på tränset eller i förbygeln.

Om jag rider 1 klass har jag den på stigbygeln men om jag ska rida 2 klasser så vill man ofta ta av sadeln mellan klasserna och då har jag den på tränset eftersom den måste vara synlig hela tiden.

Har inte läst alla svar, men när jag jobbade i ett hoppstall så fäste ryttarna nummerlappen i stigläderstroppen på sadeln. Alltså på delen ovanför den lilla öglan man stoppar in stroppen i. Så lappen var liksom under rumpan, bakom skänkeln liksom.
Förstod nån?:p

Så gjorde jag också när jag tävlade hoppning. Men kan inte göra det på dressyrsadeln.

Kl

Har på schabraket. Flyttar den till täcket eller tränset om jag tar av sadeln. Såg en på en dressyrtävling tidigare i vår som hade den på ena tygeln, mitt på, mitt emellan bettet och handen. Otroligt fult! Haha

kl

Efter att ha tappat otaliga nummerlappar från träns, förbygel, sadel m.m. kör jag säkerhetsnål och fäster i schabraket!

107526.jpg

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 562
Senast: Mirtai
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 434
Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
1 062
Senast: tomte
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 313

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka