Var hittar jag en promenadkäpp?

vallhund

Trådstartare
Jag vill inte ha en krycka, jag är ute efter en käpp för att hjälpa mig med balansen, den bör kunna förses med brodd till vintern.
Idag använder jag herdestaven vilket är opraktiskt då den är 180 cm vilket gör att jag inte kan använda den att luta mig emot.

Det finns i affärer som säljer hjälpmedel för funktionshindrade, googla "hjälpmedel" så hittar du nätbutiker.

Med den här skulle jag kanske kunna ta mig upp om jag drattar omkull.
Är dock mer inställd på en vanlig gammaldags i trä.

Googla på Promenadkäpp, så hittar du massa på nätet. Min mamma som är lite fåfäng köpte en personlig blommig som hon har fått massor av beröm för. Den kan utrustas med brodd när det är halt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid haft kalla händer och fötter, och har en släng av Raynauds syndrom, dvs blodcirkulationen stänger av i fingrar och tår...
Svar
6
· Visningar
294
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
558
Senast: Jahopp
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
373
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
894
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?