Bukefalos 28 år!

Var hittar man A-ponniena???

Sv: Var hittar man A-ponniena???

Då får vi hålla tummarna på att det är en shettis du söker:)

Visst är det en herre som skulle passa som handen i handsken:love: Nu ska bara ägaren får känna på lite om hon vill låna ut eller inte!

Han är iaf 7 år, rödskimmelskäck, väl inkörd både på barna och i skog, tävlad 1 ggr, utställd, ca 100 cm i mkh och supersnäll. Även lite tricktränad.
 
Sv: Var hittar man A-ponniena???

Oj :) Läcker färg låter det som och både körd ,tricktränad och utställd.Hoppas verkligen du lyckas "få" honom då.Och behöver jag skriva att man vill se foto om det hela går vägen;)
 
Sv: Var hittar man A-ponniena???

Oj :) Läcker färg låter det som och både körd ,tricktränad och utställd.Hoppas verkligen du lyckas "få" honom då.Och behöver jag skriva att man vill se foto om det hela går vägen;)

SJälvklart kommer det bilder då;) Får hoppas jag får låna juvelen:love: Hon skulle tänka på det:)
 
Sv: Var hittar man A-ponniena???

JAAAAAAA!!!

Nu ska han få flytta till oss:heart:heart:heart:heart Så på lördag åker jag och hämtar juvelen. SKa bli underbart roligt att få hem en rutinerad körponny med riktig utrustning. Och ska bli underbart att äntligen ha hittat en kompis till Bamse :heart

Han heter Petros-Julle, född 2005 e:titol U:älvsåsens Julia http://www.shetlandsponnyn.se/Stambok/Visa3Led.aspx?Nr1=107115

775652_206584934.jpg
 
Sv: Var hittar man A-ponniena???

Oj! Det var mig en grann liten rackare:D
Hoppas ni får extremt roligt ihop med den grabben!
 
Sv: Var hittar man A-ponniena???

Oj! Det var mig en grann liten rackare:D
Hoppas ni får extremt roligt ihop med den grabben!

Ja han är superfin! Har lite mage nu som ska jobbas bort bara:D Ägaren är gravid och hinner inte med honom. Och funkar allt som det ska så kanske jag köper honom i slutet på året. I morgon hämtar jag honom, så då kanske ni får se lite kör bilder på honom! hehe
 
Sv: Var hittar man A-ponniena???

Måste bara berätta att din häst har samma pappa som min "Tille" f.08 e.Titol RS 241 u.Run Away e.Bravo v Spuitjesdom RS 238. Kumlaby Tirol heter han egentligen och fotot är väl inte taget så det gör honom rättvisa, men ändå. Trevlig, arbetsvillig och med en supertrav! :)
Lycka till med honom!

547460_402400026470301_1627808345_n.jpg
 
Sv: Var hittar man A-ponniena???

Det är svårt att hitta inkörda/inridna shettisar som lånas ut, men det är också ett himla jobb att köra in en shettis och att rida in en shettis så att den blir mer än bara sutten på är en helt vetenskap.. Barn som är i rätt storlek för att rida en shettis är svåra att hitta, och att då hitta någon som kan hjälpa till att utbilda ponnyn.. Det finns inte många, såvida det inte är ens egna barn eller så. :crazy: Jag har ryttare på 4 och 6 år i dagsläget, och äldsta dottern kommer säkert överta lilleman en vacker dag. Han skulle få ett underbart hem hos dom, om jag mot oddsen inte skulle kunna ha honom kvar. Det är ren och skär kärlek mellan dem.

Jag har letat efter en ponny att ha på foder, då min lilleman fick fång helt otippat och därmed fick domen "Inget arbete innan september" och då promenader fram till november, typ. Efter en hel del oseriösa folk så fick jag ett mail av en ägare till en väldigt söt och fin ponny, som jag senare åkte och kollade på i andra änden av landet typ. Nu väntar jag på att han ska komma hit :laugh: Det var två önskemål som han inte uppfyller, men dom kommer uppfyllas i sinom tid.


Jag tror det är många som kollar på "Sökes" annonser istället för att sätta ut annons på sin ponny, eftersom det är många som fastnar vid utseendet och föräldrar har tjatiga barn som vill ha just den ponnyn för den är ju såååååå söt! Då är det enklare att leta efter folk som annonserar efter en foderponny.
 
Senast ändrad:
Sv: Var hittar man A-ponniena???

Det är svårt att hitta inkörda/inridna shettisar som lånas ut, men det är också ett himla jobb att köra in en shettis och att rida in en shettis så att den blir mer än bara sutten på är en helt vetenskap.. Barn som är i rätt storlek för att rida en shettis är svåra att hitta, och att då hitta någon som kan hjälpa till att utbilda ponnyn.. Det finns inte många, såvida det inte är ens egna barn eller så. :crazy: Jag har ryttare på 4 och 6 år i dagsläget, och äldsta dottern kommer säkert överta lilleman en vacker dag. Han skulle få ett underbart hem hos dom, om jag mot oddsen inte skulle kunna ha honom kvar. Det är ren och skär kärlek mellan dem.

Jag har letat efter en ponny att ha på foder, då min lilleman fick fång helt otippat och därmed fick domen "Inget arbete innan september" och då promenader fram till november, typ. Efter en hel del oseriösa folk så fick jag ett mail av en ägare till en väldigt söt och fin ponny, som jag senare åkte och kollade på i andra änden av landet typ. Nu väntar jag på att han ska komma hit :laugh: Det var två önskemål som han inte uppfyller, men dom kommer uppfyllas i sinom tid.


Jag tror det är många som kollar på "Sökes" annonser istället för att sätta ut annons på sin ponny, eftersom det är många som fastnar vid utseendet och föräldrar har tjatiga barn som vill ha just den ponnyn för den är ju såååååå söt! Då är det enklare att leta efter folk som annonserar efter en foderponny.

Fast nu letade jag inte efter varken inriden eller barnponny;) Jag har iaf hittat min ponny nu!
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 086
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 285
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 364
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
8 492
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp