Var hittar man ramar i udda format?

fejko

Trådstartare
Köpte en målning när var utomlands med måtten 20x50 cm2. Var kan man hitta en ram som kan passa kanske med måtten 30x60. Har kollat på Gallerix men det finns inte i rätt storlek dessutom håller de visst på att konka. Hittade något ställe på nätet man kunde specialbeställa, dock blev rätt dyrt.
 
Det är inte ett alternativ att beställa en måttbeställd passpartout med rätt innermått och med yttermått som passar en befintlig ramstorlek?
 
Suck, jag behöver också uddastorlek på ramar. Köpte två små fina träetsningar i Kyoto, med de behändiga måtten 26x17 cm och 26x17,5 cm :( De är i gulnat papper med marginal runt själva målningen liksom så att ha en vit passepartout runt det gulnade känns bara fel. Vilken sajt hittade du där man kunde specialbeställa?
 
- så olika perspektiv man kan ha!

Jag har inte ens tänkt tanken att gå någon annanstans än till en bra ramverkstad för att rama konstverk!
Så man garanterat får syrafritt papper i passeparteuten och hållbar ramning.

Inser att det kanske låter snobbigt. Men just ramning gör så otroligt mycket för helhetsintrycket. Och dåliga grejor kan på sikt helt förstöra verket.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 795
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 883

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp